Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Началото е поставено!

03.01.2016 01:05
Туит
Рали Дакар: Началото е поставено!

37-ото издание на рали Дакар стартира днес в Буенос Айрес. Близо 350 участници ще се изправят един срещу друг, както и срещу природните стихии на дългото над 9000 километра трасе.

За осми пореден път домакин на рали "Дакар" е Южна Америка, но за първи път от новата история на надпреварата Чили не присъства в маршрута. По първоначален план Аржентина, Боливия и Перу трябваше да приветстват "Дакар". За съжаление ураганът "Ел Ниньо" принуди властите в Перу да се откажат от домакинството си, което е и причината най-популярното рали рейд състезание да остане предимно на територията на Аржентина и да посети за кратко солените езера в Боливия.

Стартът на "Дакар" бе даден в събота с дългия единайсет километра Пролог. Класирането от него бе определящо за стартовия ред в първия същински етап в неделя. Най-добро време в категорията на автомобилите изненадващо даде Бернхард Тен Бринке (Toyota), който завърши на три секунди пред Карлос Сайнц (Peugeot).

Въпреки че отборът на Peugeot е далеч по-добре подготвен отколкото миналата година, MINI има много по-големи шансове за победата. Автомобилът, подготвен от X-raid, на теория трябва да изостава единствено в пустинните етапи в директната битка с 2008 DKR 16, а заради отсъствието на Чили и пустинята Атакама подобни препятствия ще са по-скоро изключение.

Насер Ал-Атия е безспорният фаворит след миналогодишната си победа, но Нани Рома и Орландо Теранова ще направят всичко възможно да се реваншират заради провала преди дванайсет месеца. Любопитно ще бъде и представянето на бившия рали пилот Мико Хирвонен, за когото това е първо участие на "Дакар".

Четири пъти Хирвонен завършваше втори във WRC, като и четирите пъти Себастиен Льоб бе шампион. Двамата отново излизат един срещу друг, тъй като французинът се присъедини към екипа на Peugeot след решението на Citroen да ограничи програмата си в WTCC. Единайсеткратният победител Стефан Петерхансел и двукратният първенец Карлос Сайнц обаче са големите звезди на французите. Сирил Депре също не е за подценяване, след като вече натрупа известен опит в категорията на автомобилите, а същевременно негов навигатор е Давид Кастера, бившият спортен директор на ASO.

Toyota едва ли ще се включи в борбата за първото място както през миналата година, но постоянството на Жинил де Вилиърс винаги го прави фаворит за подиума. Миналогодишното откритие Язид Ал-Раджи също не трябва да бъде подценяван и ако новата версия на Hilux е на ниво, ще създава проблеми на големите имена.

При мотоциклетистите изненадващо най-бърз бе Хоан Бареда Борт. Именно Борт и съотборникът му в заводския тим на Honda Пауло Гонсалвеш са основните фаворити за победата. След като Марк Кома сложи точка на състезателната си кариера, KTM ще разчита на младите си звезди Тоби Прайс и Матиас Валкнер. Елдер Родригеш пък се завръща в екипа на Yamaha, който е подготвил напълно нов мотоциклет за настоящата надпревара.

При камионите ситуацията не се е променила съществено спрямо миналата година. КамАЗ и IVECO са с класа над останалите и победата несъмнено ще бъде спечелена от заводски пилот на една от двете марки. Братята Патронели, които пропуснаха миналогодишния старт, се завръщат по-силни от всякога при четириколките и едва ли ще оставят някакъв шанс на конкурентите си на фона на това, че трасето е предимно в родината им Аржентина.

Първият същински етап стартира в неделя и ще отведе екипажите от Росарио до Вийа Карлос Пас. Състезателното трасе за мотоциклетистите е 227 километра, а за автомобилите и камионите - 258.

Коментари
comments powered by Disqus