Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Нов лидер при автомобилите, проблеми за българите

03.01.2012 23:52
Туит
Рали Дакар: Нов лидер при автомобилите, проблеми за българите

Две спукани гуми в оспорвания и тежък трети етап извадиха досегашния лидер в рали "Дакар" Стефан Петерхансел (MINI) от челото на временното класиране при автомобилите, което вече е формирано от представители на три различни марки.

Българските пилоти при четириколките Петър Ценков и Младен Вачков отново имаха проблеми с машините си Can-Am на високата надморска височина. Двамата загубиха мощност и много време, но завършиха етапа съответно на 19-а и 20-а позиция. Забавянето от над час и половина смъкна тандема до 15-о и 16-о място, но по-важното е, че двамата ще стартират заедно в сряда.

При автомобилите полякът Кшищоф Холовчиц се възползва максимално от проблемите на своя съотборник в X-raid Петерхансел и забавянето му от 6:23 минути, за да оглави подреждането в категорията. Победителят в рали "Албена 1997" даде второ време в стигащата до над 3000 метра надморска височина отсечка между Сан Рафаел и Сан Хуан. Етапната победа в Андите отиде при съотборника му Нани Рома, също с MINI All4 Racing.

Основните проблеми на пилотите днес бяха свързани с тежкия терен, спуканите гуми и загубата на мощност заради високото надморско равнище. Именно спукана гума остави Роби Гордън (Hummer) на пето място в етапа, но въпреки нея той запази втората позиция в генералното класиране с пасив от 54 секунди зад Холовчиц.

"Като цяло трасето днес пасваше на нашия автомобил, коментира полякът след финала, където се появи със спукано предно стъкло от страната на навигатора. Ударихме клон, по-късно уцелихме и камък във водата."

В същото време победителят от 2009 г. Жинил де Вилиърс с Toyota Hilux продължи с безгрешното си представяне и стабилното темпо. Той завърши четвърти днес, но изоставането на Петерхансел го изкачи на трето място във временното класиране. С влизането на южноафриканеца в тройката там вече има представители на три различни марки – MINI, Hummer и Toyota, което в последните години се случваше рядко с доминантното присъствие на VW.

След финала на тежката отсечка Петерхансел вече е пети на 2:41 мин. зад новия водач Холовчиц. "Етапът беше тежък физически. Имаше много хлъзгаво спускане в последните 30 километра. Спукахме две гуми, а при прекосяването на една от реките в кокпита влезе вода", заяви деветкратният победител за Eurosport.

Защитаващият титлата си Насер Ал-Атия (Hummer) постигна трети резултат днес и вече се движи шести. Той изостава на четири минути зад Петерхансел, като със смяната на лидерите заличи и голяма част от натрупания пасив заради проблеми с двигателя в първия ден. Основните пречки за катареца остават логистични, след като неговият поддържащ камион продължава да е в Буенос Айрес. Пилотът все още е със същия комплект гуми, с които стартира в "Дакар".

Не по-малко интересно се разви битката при мотоциклетистите, където също имаше размяна на водачите. Дуелът в KTM между Марк Кома и Сирил Депре придоби обрат, след като испанецът допусна грешка в навигацията. Миналогодишният победител навлезе с 8 км в маршрута за автомобили и камиони след третата контрола, а с връщането на правия път загуби общо 13 минути спрямо спечелилия етапа негов съперник.

В тройката на отсечката се вмъкнаха още холандецът Франс Верховен, записал най-добрия резултат за Sherco до момента в състезанието, както и португалецът Пауло Гонсалвеш с Husqvarna.

Забавянето на Кома изведе уверено начело основния му конкурент Депре, който се оплака само от "задъхването" на своя KTM по трасетата в Андите на височина 3500 метра. Французинът е с 10:12 минути пред Кома и с повече от 17 спрямо третия Филип Кастю с Yamaha. Чилиецът Франсиско Лопес загуби нови пет минути заради проблеми с навигацията и остава четвърти във временното класиране, а неприятните инциденти в най-опасния клас не спряха и днес.

Американецът Коди Куин с Honda падна тежко в заключителната част на отсечката и нарани главата си и счупи ключица, което го извади от тазгодишния "Дакар". В същото време французинът Себастиен Ку (Yamaha) е излязъл от кома, но остава в интензивното отделение на болницата в Мендоса след падането си във втория етап. Във вчерашната отсечка имаше още един късен инцидент - Бруно да Коста блъсна крава, починала на място, а мотоциклетистът беше приет в болница със сериозни наранявания в областта на бъбреците.

При четириколките Петър Ценков и Младен Вачков завършиха на повече от час и половина зад победителя в етапа Маркос Патронели. За съжаление българите отново се сблъскаха с липсата на мощност по височинните трасета в Андите, която ги възпрепятства и в понеделник.

"Проблемът е в електрониката, но не са имали нужда от помощ в етапа”, обясни пред БНТ 2 главният механик на Рали Рейд.БГ Димитър Ортаков-Омбрето. Във високите части са се движили много бавно – с около 70-80 км/ч. Отсечката е била бърза и съперниците им са карали с по 130 км/ч. Вчера правихме диагностика на машините и нямаше проблеми. Може да е от горивото."

До момента българите се представяха отлично и заемаха девето и единайсето място, като единственият им по-сериозен проблем беше изтекъл амортисьор на една от машините. "Като се върнат ще сменим някои датчици и ще прегледаме бензиновата помпа. Машините вървят добре засега, момчетата са свежи и не се оплакват", допълни Ортаков.

Забавянето свали Вачков от деветото място и той вече е 15-и, следван плътно от Ценков. Пасивът на двамата спрямо лидерите вече е малко над два часа, но независимо от това продължават битката си в рали "Дакар".

Етапната победа беше спечелена от Маркос Патронели, а неговият брат Алехандро е начело с трети резултат за деня. Между двамата се вмъкна аржентинецът Томас Мафей, който допълва челната тройка във временното класиране на категорията.

Конкуренцията за крайния успех вече до голяма степен се води между тримата пилоти с Yamaha, събрани в едва 2:41 минути. Те се откъснаха на 36 пред най-близкия им преследвач и пореден представител на домакините Лукас Бенето с Honda. Въпреки това остават шансовете за по-оспорвана конкуренция, ако организаторите върнат в класирането извадения от него поляк Лукас Ласкавич с Yamaha.

Двукратният рали шампион Мики Биазион поднесе най-голямата изненада при камионите, след като изведе своя IVECO на първа позиция в етапа и по този начин излезе на трето място в общото класиране. Младата надежда на КамАЗ Едуард Николаев загуби цели 15 минути и се отдалечава все повече от целта, която неговият учител Владимир Чагин си поставяше преди старта на всеки „Дакар”.

Все пак екипът на КамАЗ най-накрая има повод за радост. Руснаците все още нямат етапна победа, но благодарение на второто място, което записа Артур Ардавикус, оглавиха класирането. Джерард де Рой (IVECO) е на 28 секунди зад Ардавикус, след като загуби близо 9 минути днес, а третото място засега се заема от Биазион, който изостава с 1:51 минути срещу 1:57 за победителя от 2007 г. Ханс Стейси (IVECO).

 

 

Четвъртият етап на рали „Дакар” ще ни пренесе от Сан Хуан до Чилесито. Отсечката, която прави впечатление с пресъхналите реки и каньоните в областта Риоха, е дълга 326 км, но пилотите ще трябва да преминат и 424 км връзка.

Резултатите на първите десет при автомобилите след третия етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus