Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Новакът отново е номер едно!

07.01.2016 21:15
Туит
Рали Дакар: Новакът отново е номер едно!

Себастиен Льоб продължава с изумителното си представяне на рали Дакар, след като спечели и петия етап. Peugeot отново окупира челната тройка.

Преди старта на Дакар Льоб бе аутсайдерът в отбора на Peugeot. След първите пет етапа обаче деветкратният световен шампион е фаворит. Третата победа на Себ му гарантира аванс от близо осем минути в генералното класиране, като най-близкият му преследвач е Стефан Петерхансел.

Дори и маратонският преход не спря устрема на 2008 DKR. На 22 секунди зад Льоб в етапа, който отведе кервана в Боливия, завърши Карлос Сайнц, а Стефан Петерхансел допълни челната тройка макар и с три минути пасив.

Резултатът на французите можеше да е още по-впечатляващ, тъй като първоначално и Сирил Депре се движеше с темпо, близко до съотборниците си. На финала обаче петкратният победител при мотоциклетите изгуби цял час и петнайсет минути заради проблеми с електрониката.

Четвъртият Насър Ал-Атия отново бе най-близо до пилотите на Peugeot, като само седем секунди го разделиха от Петерхансел. Междувременно Роби Гордън най-накрая записа резултат в топ 10. В генералното класиране обаче американецът е едва 24-и.

Тоби Прайс (KTM) спечели втората си етапна победа при мотоциклетистите в тазгодишния „Дакар” и го направи по абсолютно безапелационен начин. Австралиецът завърши на 2:21 минути пред най-близкия си преследвач – Антоан Мео (KTM), който впоследствие получи пет наказателни минути, и изпревари с цели девет лидера в класирането Пауло Гонсалвеш.

Маратонският етап спря донякъде устрема на Honda, защото и Хоан Бареда Борт изгуби близо шест минути, но Гонсалвеш остава лидер в генералното класиране, следван от Щефан Швитко (KTM) и Тоби Прайс. Заради двете наказания от предходните два етапа Бареда Борт е едва четвърти.

При четириколките бомбата пусна досегашният лидер Игнасио Касале, който се движеше уверено към поредната си победа, но повреда в двигателя на неговата Yamaha го остави без никакви шансове за победа. Алексис Ернандес (Yamaha) спечели етапа и взе първото място в генералното класиране, следван само на 48 секунди от Алехандро Патронели (Yamaha).

КамАЗ спечели първата етапна победа в категорията на камионите благодарение на Едуард Николаев. Победителят от 2013 година завърши на две минути пред Мартин Коломи (TATRA), а досегашният лидер Пиетер Верслуис (MAN) остана едва шести. 

Това изстреля бившия пилот от WRC Федерико Вийагра (IVECO) в челото макар и с нищожните 5 секунди пред Верслуис. Само 21 секунди разделят челната тройка, в която влиза и наказания с две минути Ханс Стейси (MAN).

Пълните резултати след петия етап на "Дакар" може да видите тук. Шестият ще бъде изцяло на територията на Боливия, като дължината на състезателното трасе е внушителните 542 километра (295 за камионите). Солените езера на Уюни и високата надморска височина ще са най-голямото предизвикателство за екипажите.

Коментари
comments powered by Disqus