Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Петерхансел излезе начело

02.01.2012 21:02
Туит

Насер Ал-Атия (Hummer) спечели втория етап на рали „Дакар”, но Стефан Петерхансел (MINI) оглави класирането при автомобилите. Марк Кома е начело в категорията на мотоциклетистите.

При четириколките българинът Младен Вачков завърши на отличното 9-о място, а съотборникът му в Рали Рейд.БГ Петър Ценков даде 11-о време.

Финалът на втория етап при автомобилите бе изключително оспорван, защото на предпоследната контрола Кшищоф Холовчиц (MINI) водеше колоната, но в крайна сметка победителят в рали „Албена” не намери място дори и в челната тройка благодарение на силното каране на Ал-Атия, Петерхансел и Роби Гордън (Hummer). След финиша на първите десет автомобила французинът водеше в етапа, но Насер Ал-Атия, който вчера получи повреда в двигателя и потегли тази сутрин едва 12-и, го изпревари с 54 секунди. Неговият съотборник Роби Гордън също имаше отличен шанс да спечели отсечката, ако не беше спуканата гума, оставила го на трета позиция.

Във временното класиране води Петерхансел с 2:28 минути аванс спрямо Роби Гордън, който е само с пет секунди пред Кшищоф Холовчиц. На близо четири минути зад лидера е четвъртият Жинил де Вилиърс, който и днес показа стабилно темпо зад волана на новата Toyota Hilux. Най-бързият от вчера Леонид Новицки изгуби цели 11 минути в етапа, което е и причината Нани Рома (MINI) да излезе на пета позиция, следван от Ал-Атия.

При мотоциклетистите миналогодишният победител Марк Кома (KTM) изпревари в края на етапа основния си съперник Сирил Депре (КТМ), който завърши с пасив от 1:18 минути. По този начин каталунецът оглави и временното класиране, след като най-бързият от вчера Франциско Лопес (Aprilla) отваряше етапа и изгуби близо три минути, оставили го едва четвърти. Това пък даде възможност на испанеца Хоан Бареда, който кара мотоциклет на Husqvarna, да намери място сред тримата най-бързи в състезателната секция.

Вторият ден на рали „Дакар” се оказа проблемен за трима от водещите мотоциклетисти. Американецът Куин Коуди (Honda) и португалският му колега Рубен Фария (KTM), които миналата година намериха място в челната десетка, изгубиха съответно 13 и 19 минути заради технически проблеми, а Джона Стрийт (Yamaha) спря на 234-ия км.

Полякът Лукас Ласкавич (Yamaha), който при дебюта си в „Дакар” през миналата година завърши трети, спечели етапа при четириколките и излезе начело във временното класиране, следван от уругваеца Серхио ла Фуенте (Yamaha Raptor).

Все още не е ясно дали всички пилоти в категорията ще участват в крайното класиране заради проблемите, провокирани от новите изисквания при ATV машините. Седем от състезателите, включително неколкократният победител Йозеф Махачек и лидерът Лукас Ласкавич, са под въпрос заради технически нередности. Ако те докажат, че четириколките им са подготвени спрямо правилата и че модификациите са съответни с тези при серийните машини, времената им ще се засичат. В противен случай те ще карат в самостоятелна категория, което със сигурност ще е добре дошло за двамата българи. Засега Вачков е 12-и сред всички ATV състезатели, а Ценков – 14-и, но заради това, че част от пилотите засега не присъстват в общото класиране, официалните им позиции са 9-а и 11-а

"Беше много гаден и тежък етап, обясни Ценков пред БНТ 2. „Вече имаме член в десетката, това е чудесно. След първите 400 км преход в етапа следваше високопланинска част с дълги прави в началото, но нямахме достатъчно мощност заради надморската височина от около 3000 метра и загубихме време. Заковахме на 100 км/ч и ни изпреварваха като спрели. Но след първото зареждане следваше тежък терен в сухи реки и дюни, където наваксахме".

След първите два етапа пилотите на Рали Рейд.БГ нямат сериозни технически повреди. "Машините засега се държат. Нямаме проблеми с изключение на надморската височина, която ни затрудни и миналата година. Сега ще слагаме нови филтри и ще променим настройките, дано стане", обясни Ценков.

Оттеглянето на Владимир Чагин и Фирдаус Кабиров от активна състезателна дейност определено дава своето отражение върху екипа на КамАЗ, защото и днес руснаците не записаха етапна победа. Холандецът Джерард де Рой (IVECO) бе най-бърз и изпревари с 3:21 минути младата надежда на КамАЗ Едуард Николаев, като по този начин излезе начело в генералното класиране.

 

 

Третият етап на рали „Дакар” ще ни пренесе от Сан Рафаел в Сан Хуан. Отсечката, която пресича Андите, е дълга 270 км за мотоциклетистите и четириколките и 208 км за автомобилите и камионите.

Резултатите на първите десет при автомобилите след втория етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus