Още един етап на рали Дакар, още една смяна на лидера! Технически проблеми извадиха Карлос Сайнц от играта, а съотборникът му в екипа на Peugeot Стефан Петерхансел пое водачеството.
За Карлос Сайнц рали Дакар започна ужасяващо. Проблем с двигателя му коства над десет минути в първия същински етап, а междувременно в челото Петерхансел и Себастиен Льоб си разменяха етапните победи. Началото на втората седмица обаче изненадващо превърна двукратния рали шампион от преследвач в преследван.
Льоб се превъртя през таван в осмия етап, а двигателят на Петерхансел прегряваше и той трябваше да върне газта, за да не рискува по-сериозна повреда.
При този развой на събитията Сайнц се озова в челото за първи път от началото на състезанието. Но също толкова бързо развя белия флаг заради технически проблем. Скъсана опора на скоростната кутия е причината испанецът да чака асистенция на километър 213.
Междувременно Стефан Петерхансел спечели етапа и въпреки че се загуби още в самото начало, излезе в челото на класирането. Нещо повече - Мистър Дакар си гарантира цял час аванс, защото Насър Ал-Атия (MINI) катастрофира и изгуби 52 минути.
На трета позиция в генералното класиране излезе Жинил де Вилиърс (Toyota), след като Мико Хирвонен (MINI) допусна навигационна грешка и финишира на близо час зад победителя. Въпреки това финландецът все още има шансове за подиума. Само единайсет минути го делят от де Вилиърс, а тази година на "Дакар" изненадите се крият зад всеки ъгъл.
Отлично второ време в етапа даде Сирил Депре, а съотборникът му в екипа на Peugeot Себастиен Льоб завърши пети въпреки едно обръщане по таван, затъване, грешка в навигацията и две спукани гуми. Владимир Василиев с подготвената от Overdrive Toyota е трети, което е най-доброто му постижение от началото на надпреварата.
При мотоциклетистите Щефан Швитко (KTM) спечели първата си победа в "Дакар", но Тоби Прайс (KTM) остава убедително в челото с аванс от 23 минути спрямо словака. Пауло Гонсалвеш (Honda) е трети, след като вчера етапът бе прекратен и той се добра до бивака въпреки спукания радиатор. Зад него битката за четвъртото място водят Пабло Куинтанийа (Husqvarna), Антоан Мео (KTM) и Кевин Бенавидес (Honda), като само три минути разделят тримата.
Брайън Барагуана отново изненада фаворитите в категорията на четириколките и даде първо време в може би най-тежкия етап на "Дакар". Зад него завършиха братята Патронели (Yamaha), като Маркос продължава да води на Алехандро макар и само с минута и половина.
Третата поредна етапна победа на Херард де Рой (IVECO) изглеждаше в кърпа вързана, след като холандецът оглавяваше дълго време класирането. На финала обаче сънародникът му от Холандия Паскал де Баар (Renault) даде най-добро време. Въпреки това победителят от 2012 г. води убедително в челото с аванс от 1:15 часа пред миналогодишния първенец Айрат Мардеев (КамАЗ).
Пълните резултати след десетия етап на "Дакар" може да видите тук. Единайсетият също е внушителен - 431 състезателни километра преди бивака в Сан Хуан.