Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Сайнц се завръща!

12.01.2016 22:34
Туит
Рали Дакар: Сайнц се завръща!

Карлос Сайнц (Peugeot) е новият лидер на рали Дакар след победа в деветия етап. При мотоциклетистите Тоби Прайс (KTM) нанесе тежък удар на Пауло Гонсалвеш (Honda), който вероятно ще се прости с надеждите за първа победа.

Осмият етап на рали "Дакар" бе феноменален, но и деветият не му отстъпваше по нищо. Една от причините за това бе горещината в пустинята Фиамбала, която принуди организаторите да съкратят състезателното трасе. Водещата обаче бе поредният обрат в категорията на автомобилите.

12 секунди не достигнаха на Карлос Сайнц да спечели осмия етап, но днес испанецът се възползва от отворилата му се възможност и завърши като лидер макар и с минималните десет секунди. Зад него остана Ерик Ван Лоон (MINI), а челната тройка допълни Мико Хирвонен (MINI), за когото това е най-доброто постижение от началото на "Дакар".

Пясъците край Белен изравниха силите и Toyota също бе в челото благодарение на Жиниъл Де Вилиърс, завършил четвърти. Но не и единайсеткратният победител Стефан Петерхансел (Peugeot). Темпото на французина бе значително по-ниско от това на лдиерите и той финишира едва седми с над девет минути пасив, което прати съотборника му Карлос Сайнц на върха в генералното класиране.

Миналогодишният победител Насър Ал-Атия (MINI) остана пети в етапа, но вече може да гледа дори и към първото място, тъй като бъгито на Peugeot противно на очакванията е значително по-бавно сред пясъците. Четвърт час го дели от Сайнц, така че интригата е гарантирана.

За съжаление Себастиен Льоб (Peugeot) трябваше да преглътне още едно разочарованиe след тежкия етап вчера. Французинът на няколко пъти засядаше в пясъка, в резултат на което изгуби повече от час.

В категорията на мотоциклетистите изглеждаше, че интригата е приключила напълно. Тоби Прайс отново смачка конкуренцията и спечели етапа, а Пауло Гонсалвеш спря, след като клон проби радиатора на неговата Honda. Португалецът обаче отново имаше късмет като в първия етап. Заради горещината организаторите решиха да спрат надпреварата на втората контрола и той би трябвало да остане в борбата въпреки техническите проблеми.

При четириколките единствената въпросителна е кой от двамата братя Патронели (Yamaha) ще спечели третия си "Дакар". Алехандро бе по-бързият днес, но Маркос остава начело в генералното класиране с малко над минута аванс. За сметка на това в категорията на най-тежките всичко вече изглежда решено. С втората си етапна победа Херард де Рой (IVECO) излезе с близо половин час преднина пред втория Едуард Николаев (КамАЗ).

Пълните резултати след деветия етап на "Дакар" може да видите тук. Десетият отново ще сблъска екипажите с пясъците на Фиамбала, като състезателното трасе е 278 километра. За камионите обаче пътят към Риоха ще включва 431 километра по часовник.

Коментари
comments powered by Disqus