Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Стара слава, нова ера

02.01.2009 15:53
Туит

Континентът е различен, но предизвикателствата - не.

За първи път в трийсетгодишната си история рали „Дакар” напуска Африка. След като терористи провалиха последното издание на надпреварата, пясъците на Сахара ще опустеят за сметка на равнините на Патагония, клопките на пустинята Атакама и върховете на Андите. Близо 9500 километра на територията на Аржентина и Чили ще формират южноамериканския „Дакар”, който според организаторите няма да отстъпва по нищо на предхождащите го африкански издания.

„Много е трудно да прогнозираме как ще изглежда новия „Дакар” и какви предизвикателства ни очакват”, коментира заводският пилот на Volkswagen Жинил де Вилиър. „Тази година има прекалено много неизвестни, като например особеностите на терена. Вероятно и вие сте чули, очакват ни по-тежки условия в сравнение с минали години. Етапите са дълги, температурите са по-високи от тези в Африка, има и много високи пясъчни дюни, които трябва да преодолеем. Ето защо съм убеден, че организаторите са ни подготвили едно наистина уникално рали.”

Общо 530 екипажа ще стартират утре в Буенос Айрес – 188 автомобила, 230 мотоциклета, 82 камиона и 30 четириколки, като крайното им класиране ще се реши въз основа на времената от 15-те скоростни етапа с обща дължина 5650 километра. Въпреки грандиозните промени, основните фаворити за победата са си все същите – Volkswagen и Mitsubishi. Японският производител, който спечели последните седем издания, е на прага на нова ера в спортната си програма, тъй като ще участва с наследника на Pajero - Racing Lancer. Дизеловият прототип спечели дебютното си състезания миналата година – португалската „Баха 500”, но същинският тест за новия автомобил ще бъде „Дакар”.

„Любопитен съм да видя какво са ни приготвили Аржентина и Чили”, коментира деветкратният победител Стефан Петерхансел, който триумфира в три от последните четири издания на надпреварата. „Бил съм и в двете страни по-рано – през 2005-а за рали „Лас Пампас”. Това беше много дълго и трудно състезание, но и една добра тренировка, защото ни даде най-обща представа за това какво ни очаква сега. Новият дизелов двигател е по-мощен и предоставя по-голям запас от въртящ момент. Имаме голям напредък и с новото шаси и окачване. По този показател мога да кажа, че Racing Lancer е може би най-добрият пакет, който съм имал възможност да карам по време на престоя ми в Mitsubishi. Много е комфортен и изключително ефикасен при неравен терен и скокове.”

Основният съперник на Mitsubishi – Volkswagen, отново залага на Race Touareg, който дебютира на рали „Дакар 2004”. Освен на Вилиър, немският производител ще разчита и на бившия рали шампион Карлос Сайнц да донесе първата победа за прототипа от Волфсбург.  Пилотската линия на екипа допълват американецът Марк Милър и Дитер Депинг, който отговаряше дълго време за развитието на Race Touareg.

„Рали „Дакар” е едно от най-големите предизвикателства в света на моторните спортове. Мисля, че тази година ще бъде по-тежко от преди”, коментира тим-шефът на Volkswagen Крис Нисен. „Целта ни е да спечелим за първи път. За да я реализираме, сме подготвили възможно най-добрия пакет. В лицето на Race Touareg имаме отлично подготвен и бърз автомобил, а четирите силни екипажа допълват атаката ни. Целият отбор направи всичко възможно да изключи шанса като фактор за предстоящото състезание благодарение на интензивната подготовка. Подготвени сме на сто процента за новото предизвикателство в Южна Америка.”

По традиция „Дакар” ще приветства много други известните представители на моторните спортове. Роби Гордън отново ще се опита да се противопостави на заводските отбори със своя Hummer, а BMW X-Raid ще атакува подиума с цели шест машини, предвождани от шампиона за 2006 в P-WRC Насер Ал-Атиах. Настоящият първенец в WTCC Иван Мюлер ще разчита единствено на своето бъги, а бившият рали шампион Мики Биасион – на своя навигатор Руди Бриани и на Mitsubishi Pajero. Бившите пилоти от Формула 1 Укио Катаяма и Елисео Саласар също присъстват в стартовия списък, който може да видите тук.

Рали „Дакар” стартира на 3 януари в Буенос Айрес и завършва на 17 януари, отново в аржентинската столица. аms ще публикува обстойно ревю за всеки ден от надпреварата.

Коментари
comments powered by Disqus