Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Стартът е даден!

04.01.2015 11:08
Туит
Рали Дакар: Стартът е даден!

Официалният старт на рали "Дакар" бе даден в Аржентина тази събота. Първият същински етап на надпреварата стартира от Буенос Айрес на 4 януари и ще ни отведе до Вийа Карлос Пас.

Близо 800 000 души проследиха на живо техническите прегледи и официалното начало на надпреварата на "Плаца де Майо" в събота вечер. Същинската битка обаче започва днес с първия състезателен етап на рали "Дакар".

Общо тринайсет състезателни дена очакват екипажите, които в рамките на две седмици ще изминат приблизително 9000 километра. Новост за тазгодишното издание на надпреварата е завръщането на маратонския етап за автомобилите и камионите, като тази схема за последно е използвана през 2005 година.

Фаворит за спечелването на "Дакар" при автомобилите безспорно е екипът на X-Raid, който отговаря за програмата на MINI. Миналогодишният победител Нани Рома ще води атаката на отбора от Требур, като опитните Кшищоф Холовчиц и Орландо Теранова също не трябва да бъдат вадени от сметките. И Насер Ал-Атия ще кара MINI, но за собствения си екип. Поддръжката на автомобила обаче е поверена на X-Raid, така че катарецът без съмнение ще е водеща фигура и тази година.

Най-голям интерес на старта в Аржентина логично провокира заводският тим на Peugeot, който се завръща в рали-рейда. Пилотският екип на французите е впечатляващ - единайсеткратният победител Стефан Петерхансел, двукратният рали шампион и първи в "Дакар" от 2010 г. Карлос Сайнц и петкратният победител при мотоциклетистите Сирил Депре. Подготовката на новия 2008 DKR обаче далеч не е на нивото на екипажа, така че за французите дори и успешният финал на надпреварата ще бъде впечатляващо постижение.

Ако двата големи отбора имат затруднения, южноафриканското подразделение на Toyota и Жинил де Вилиърс без съмнение ще се окажат в позицията на фаворити. Техническите проблеми от миналата година би трябвало да са изчистени, което е предпоставка за поредното впечатляващо представяне от страна на победителя от 2009 година. Роби Гордън също е пределно мотивиран за успех след проблемите от 2014 г. и ще атакува победата с обновения HST Gordini.

При мотоциклетистите Марк Кома (KTM) е пълен фаворит, след като Сирил Депре премина в категорията на мотоциклетистите, но Хоан Бареда Борт (Honda) и Оливие Пен (Yamaha) са способни да се преборят за победата, ако мотоциклетите им са на нивото на KTM и като скорост, и като надеждност. Армадата на КамАЗ ще спори с Джерад де Рой и неговото Iveco в категорията на камионите, а при отсъствието на братята Патронели миналогодишният победител Игнасио Касале от Чили има най-големи шансове за успех.

Коментари
comments powered by Disqus