Фреди Лоикс (Peugeot 207 S2000) спечели „Рали дю Вале”, девети старт от IRC. Неговият съотборник в екипа на Peugeot Белгия Никола Вуйо (Peugeot 207 S2000) обаче обра овациите на швейцарската надпревара, след като си осигури титлата в сериите, финиширайки втори.
Вуйо и Лоикс си оспорваха първото място буквално до последния метър на „Рали дю Вале”, като разликата между двамата рядко надхвърляше десет секунди.
Преди финалния етап французинът се движеше начело с четири десети преднина, но в края на отсечката върна газта, за да не рискува излишно, тъй като и второто място щеше да му гарантира титлата в IRC. По този начин Лоикс се пребори за победата в „Рали дю Вале”, негова трета за сезона, а съотборникът му в екипа на Kronos Peugeot Белгия Франсоа Вуйо спечели шампионата един кръг преди официалния му завършек.
„Фантастично е. Най-накрая спечелих тази престижна титла”, заяви Вуйо след финала на надпреварата. „Показахме изключително постоянство през годината, давахме всичко от себе си, за да не допускаме грешки. Трябва да кажа, че конкуренцията беше много силна, във всеки един кръг имаше силни пилоти, готови да се борят за победата, което прави успеха ни още по-значим. Тази година IRC шампионата беше чудесен. От това, което виждам по телевизията, и вследствие начина, по който се промотира IRC, мога да кажа, че следващия сезон ще бъде още по-силен.”
Европейският първенец за 2008 година Лука Росети (Peugeot 207 S2000) допълни челната тройка, след като завърши на 53,9 секунди зад лидера. Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000) остана четвърти.
За Peugeot „Рали дю Вале” бе поредното доказателство, че 207 S2000 е най-силният автомобил при суперите - неслучайно френският производител грабна титлата в отборната надпревара още в Сан Ремо. За конкурентната марка Fiat, представяна от Abarth в IRC обаче, бе поредното разочарование.
Серия спукани гуми в първия и втория ден от швейцарския старт оставиха победителя в последните две състезания Джандоменико Басо на пета позиция. Шести завърши неговият съотборник Антон Ален, като разликата между двамата на финала бе само 4,6 секунди.
Третият заводски пилот на марката Умберто Скандола, който се движеше начело след първия ден, отпадна в петия етап, когато удари камък и едно от колелата на неговия Grande Punto Abarth S2000 се откъсна.
Челната осмица допълниха още двама пилоти с Peugeot 207 S2000 – Грегоар Отц и Янош Тот. Девети завърши Флориан Гонон също с Peugeot 207 S2000, а десетият Жан-Филип Раду (Mitsubishi Lancer Evo 9) бе най-бърз при класическите автомобили от група N.
Последният старт в IRC календара е рали „Китай”, което стартира на 5 декември.