Стартът е даден. След шест седмици пауза мощният рев на WRC-автомобилите отново огласи най-тежките и живописни трасета по света. Локацията на настоящото състезание е Финландия, а победителят в първия супесрспециален етап на надпреварата – Себастиен Льоб.
„Несте Ойл Рали Финландия” стартира със суперспециалния етап „Килери“, конструиран на хиподрума близо до Юваскюла. Пилотът на Citroen Себастиен Льоб преодоля 2,06-километровата отсечка за 1:20,5 секунди, а само на 3 десети зад него остана съотборникът му Дани Сордо. Водачът в шампионата Мико Хирвонен (Ford) и Крис Аткинсън (Subaru) си поделиха третата позиция.„Ако останалата част от надпреварата върви така, ще е прекрасно!”, коментира Себ след финала на „Килери”. „Днес целта ми беше да не правя никакви грешки и да не губя време, така че всичко е наред. Хубаво е да си водач, но нека не прибързваме, защото същинското предизвикателство започва утре.”
Челната осмица допълниха Петер Солберг (Subaru Impreza WRC2008), Яри-Мати Латвала (Ford Focus RS WRC 07) и двамата частни пилоти Урмо Аава (Citroen C4 WRC) и Андреас Микелсен (Ford Focus RS WRC 06).
Пер Гунар Андерсон (Suzuki), който имаше проблеми с двигателя по-рано днес по време на шейкдауна, не получи стандартното за смяна на агрегата петминутно наказание и се движи четиринайсети. Причината е, че Suzuki се позова на промените в правилника от 26 март тази година, които дават известна свобода на производителите - дебютанти в шампионата.
Първият ден на рали „Финландия” включва цели десет етапа, чиято обща дължина е 129 километра. Водачът в шампионата Мико Хирвонен стартира СЕ2 „Велипойа” в 7:40.
Йонко
Аре, аре - и без друго победите са му достатъчно. Хубаво би било някой друг да бие, но след 7-ата отсечка все пак Льобчо е с 9,1 сек. пред Хирвонен. :)
Loeb
Ако се запази традицията, победителя от суперспециалния да НЕ Е краен победител, значи Льоб пак няма да спечели :\'( :\'( :\'(