Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Финландия: Хирвонен и Льоб отново над всички

31.07.2009 15:03
Туит

Мико Хирвонен (Ford) е начело с аванс от четири секунди спрямо Себастиен Льоб (Citroen) преди суперспециалния „Килери”, който ще маркира края на първия ден от рали „Финландия”. Третият Дани Сордо (Citroen) изостава на повече от 20 секунди.

Миналата година във Финландия Льоб и Хирвонен направиха уникално състезание, като нито за момент разликата между двамата не надхвърли двайсет секунди. Победител тогава бе французинът, който стана едва четвъртият нескандинавски пилот, печелил надпреварата около Юваскюла. Този уикенд обаче явно Мико е решил да търси реванш на всяка цена.

Като временен лидер в шампионата на пилотите Хирвонен трябваше да стартира първи и да чисти отсечките за движещите се зад него пилоти. Въпреки това финландецът, който днес навърши 29 години, спечели цели четири етапа и си осигури първото място преди суперспециалния „Килери” тази вечер. Мико обаче не бе особено доволен от карането си, особено в осмия етап „Мокипера” и деветия „Палсанкила”, спечелени от Себ.

„Засега всичко е наред, но тези отсечки са трудни за мен, а и Себастиен е много бърз”, коментира Хирвонен преди да се отправи към сервизния парк. „Допуснах две или три малки грешки, където загубих и време, и скорост. Следобеда не карах толкова добре, колкото ми се искаше.”

Льоб също призна, че не се чувства особено уверен, но на другите две отсечки, които се караха днес – „Юкойарви” и „Круунпера”. „На тази се представих много добре”, обясни Льоб след деветата „Палсанкила”. „На другите обаче ми е по-трудно, а и Мико кара отлично. Отново изгубихме малко време. Битката е много оспорвана и аз давам всичко от себе си. Трудно е, просто се движим с бясна скорост, а трябва да си напълно уверен в себе си и автомобила, за да си го позволяваш.”

И Хирвонен, и Льоб явно не бяха доволни от резултатите си, но темпото на двамата бе толкова силно, че третият Сордо остана на 20,3 секунди зад лидера. Четвърти завърши Яри-Мати Латвала. След безумната грешка в Полша и двете катастрофи във Финалндия през 2007 и 2008 г. вторият пилот на Ford бе изключително предпазлив и логично остана на половин минута зад съотборника си Хирвонен. „Денят мина добре. В някои от етапите загубихме много време, но съм доволен, защото разликата ни с Дани е само девет секунди. Утре ще е много интересен ден”, обясни Латвала.

Бившият световен шампион Петер Солберг стартира прекрасно деня въпреки ограничените възможности на остарелия Citroen Xsara, като след третия етап се движеше втори. В края на четвъртата отсечка обаче той катастрофира, като причината за това бе спукана по-рано гума. Това позволи на Мати Рантанен, който за това състезание представя екипа на Munchi’s, да се изкачи на престижната пета позиция. Финландецът, който миналата година караше в родното си рали като частен пилот и направи страхотен фурор със седмото си място, призна, че не се чувства достатъчно уверен с новия за него Ford Focus RS WRC 08, но въпреки това прескочи при следобедните преминавания шестия  Хенинг Солберг (Stobart Ford). Други двамата частни пилоти, но на Subaru, допълниха челната осмица, даваща право на точки – Мадс Остберг и Яри Кетомаа.

В деветия етап Себастиа Ожие (Citroen Junior) изпревари Матю Уилсън (Stobart Ford) в двубоя за деветото място. Неговият съотборник Евгени Новиков обаче отпадна още на третия етап (втори за деня) заради грешка в записките. Руснакът излетя от пътя в една от бързите секции на „Юкойарви” и въпреки че завърши отсечката и стигна до старта на следващата, трябваше да се откаже малко по-късно заради повреда в окачването.

Много от зрителите не обръщаха никакво внимание на това какво се случва в челото на колоната, тъй като рали „Финландия” маркира WRC дебюта на световния шампион във Формула 1 Кими Райконен. Пилотът на Ferrari, който кара личния си Abarth Grande Punto S2000, завърши на впечатляващото седемнайсето място в общото класиране и четвърти при автомобилите от група N. За сравнение разликата между него и заводския пилот на Abarth в IRC Антон Ален, който кара същия автомобил, е малко повече от половин минута.

„Със сигурност мога да карам по-бързо от това, но на този етап няма никакъв смисъл”, коментира Кими. „Трябва да намеря оптималното темпо и да продължавам в същия дух. В края на деня се опитах да вдигна оборотите, а и придобих по-голяма увереност. Сутринта направих две грешки – изтървах два разклона, първо на втория етап, а после на четвъртия. Следобеда обаче всичко мина по план.”

Заводският пилот на Skoda в IRC Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) е начело в N4, а фаворитът за титлата в J-WRC Мартин Прокоп (Citroen C2 16000) води при джуниърите.

Първият ден на рали „Финландия” ще завърши официално със суперспециалня „Килери”, който стартира в 20:00 часа. В събота ще се карат девет етапа (три отсечки с по две преминавания и още три единични) с обща дължина 166,87 километра.

Коментари
comments powered by Disqus