Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Финландия: Латвала спечели най-голямата си победа

31.07.2010 18:36 1
1
2571878401
Туит

Пилотът на Ford Яри-Мати Латвала спечели домашното си рали „Финландия“ и записа най-значимата победа в своята досегашна кариера.

25-годишният финландец стана най-младият състезател, стигал до крайния успех в надпреварата след влизането й в Световния рали шампионат през 1973 г. С настоящото издание състезанието отбеляза своята 60-годишнина.

Латвала, който остана единствената надежда за успех на Ford след тежката катастрофа на Мико Хирвонен вчера, удържа геройски лидерската си позиция от първия ден и неутрализира атаките на преследващите го пилоти на Citroen.

Той спечели четвъртата си победа във WRC с крехкия аванс от 10.1 сек. пред Себастиен Ожие, който във „Финландия“ за първи път кара за водещия екип на френския производител. Последното свободно място на подиума зае шесткратният световен шампион Себастиен Льоб, който остана на 26 сек. зад победителя в крайното подреждане.

След инцидента на Хирвонен в петък, начело излезе Петер Солберг (Citroen C4 WRC), но той бързо беше изпреварен от втория пилот на Ford в седмия етап. Финландецът завърши деня начело и в събота основната му задача беше да се защитава от четирите Citroen-а зад себе си, които имаха и по-добра стартова позиция по макадамовото трасе.

Ожие и Льоб си разделиха по три етапни победи, но Латвала поддържаше силното им темпо и взе останалите две отсечки за деня. Това се оказа достатъчно за втория успех на финландеца за сезона след рали „Нова Зеландия“ и първия пред родна публика. „Мечтая за тази победа откакто бях много, много малко момче“, заяви ентусиазираният Латвала.

Въпреки претърпяното поражение, Ожие беше доста развълнуван от второто място при дебюта си за заводския тим на Citroen. „Уикендът беше фантастичен за мен. Това класиране със сигурност надминава очакванията ми. Яри-Мати беше невероятно бърз. Постигнах перфектен резултат“, каза французинът.

Съотборникът му в това състезание Льоб спечели своята битка за третата позиция с Петер Солберг, което го удовлетвори предвид тактиката му да трупа точки до края на сезона.

„Третото място не е най-предпочитаното от нас, но и не бяхме дошли тук специално за победата. Исках да запиша някакви точки. Това просто не е моето рали. Винаги можем да постигнем добър резултат, но състезанието е трудно за мен. Третото място тук не е никак лошо за класирането в шампионата“, заяви Льоб.

Титулярният, но вече само асфалтов, съотборник на французина Дани Сордо не успя да се измъкне от петата си позиция след първия ден и не промени класирането си във втория. Испанецът, който трябваше да отстъпи титулярното си място в Citroen на Ожие и все още няма договор с отбора за следващия сезон, завърши състезанието на повече от 1:15 мин. зад четвъртия Солберг.

Пилотът на Stobart Матю Уилсън задържа шестата си позиция, но само със 7.1 сек. пред Мадс Йостберг. Норвежецът, който е спряган за титуляр в екипа на Mini и Prodrive от следващия сезон, в петък спука гума на своето Subaru Impreza WRC06, но успя да се върне на прилично място в зоната на точките. След финала той сподели, че във „Финландия“ е направил най-доброто си каране в кариерата.

Завърналият се във WRC четирикратен световен шампион Юха Канкунен също изпълни целта си за влизане в топ 10. След осем години в пенсия финландската легенда закара подготвения от Stobart Ford Focus RS WRC 08 до осмото място.

Преди състезанието той изрази надежда да води пряка битка със своя сънародник Кими Райконен, което се случи до тази сутрин. Тогава световният шампион във Формула 1 за 2007 г. излетя от пътя, загуби над 9 минути и се смъкна до 25-о място.

Пилотът на Stobart Хенинг Солберг, който в петък беше подгонил Льоб за място в петицата, също остана извън точките заради катастрофа. В тях обаче се вмъкнаха лидерът в Intercontinental Rally Challenge (IRC) Юхо Ханинен и шведът Пер-Гунар Андерсон, и двамата с Skoda Fabia S2000.

В P-WRC победата грабна спонсорираният от Pirelli Star Driver От Танак, който се възползва от проблемите на лидера Юха Сало.

Коментари

Пияния финландец
Браво бе, животно! Страхотно състезание впрочем! Бързо, компактно, доста вълнуващо! Жалко за Мико, с малко повече късмет Форд сега Форд можеше да се черпи за рождения му ден и двойна победа. :)

comments powered by Disqus