Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Финландия: Латвала спря серията на Ожие

04.08.2014 09:36
Туит
Рали Финландия: Латвала спря серията на Ожие

Яри-Мати Латвала спечели за втори път рали „Финландия” въпреки сериозния отпор, който срещна от съотборника си в екипа на VW Себастиен Ожие. Крис Мийк (Citroen) допълни челната тройка.

Представителят на домакините доминираше до средата на състезанието и бе установил аванс от 31 секунди пред световния шампион и Крис Мийк. В събота следобед обаче Латвала удари автомобила си и остана без спирачки на предно дясно колело за три отсечки и половина. Това върна Ожие в битката, като го доближи само на 3 секунди от лидера преди решителния неделен ден.

Финландецът спечели първия етап и дръпна с 5 секунди, но съекипникът му веднага го намали с 1,3 сек., а след това го изпревари и с една десета за успеха в "пауър стейджа". Това не се оказа достатъчно и с 3,6 сек. аванс Латвала триумфира в надпреварата за втори път след 2010 г.

Мийк допълни подреждането на подиума, след като стабилно каране и направи заявка за титулярното място в Citroen през 2015 г. VW вкара и третия си автомобил в първата четворка чрез Андреас Микелсен, който водеше страхотна битка с петия Мико Хирвонен (M-Sport) и Мадс Йостберг. Пилотът на Citroen повреди ролкейджа на автомобила си при удар и трябваше да се оттегли. Същото се случи и с Тиери Нювил и неговия Hyndai още в петък.

По това време съотборникът му Юхо Ханинен преследваше третото място на Мийк, но се завъртя и се свлече до 12-а позиция. В неделя финландецът вече се бореше с шестия Хейдън Падън, който получи повреда в сервото на своя Hyundai и така зае мястото му на финала.
Падън остана осми зад Ханинен и Елфин Еванс (M-Sport), а десетката допълниха частникът Хенинг Солберг  (Ford Fiesta RS WRC) и победителят във WRC2 категорията Карл Крууда (Ford Fiesta S2000). Пълните резултати може да видите тук.

 

След петия кръг на Световния рали шампионат (WRC) лидер във временното класиране е Себастиен Ожие със 187 точки, следван от Латвала (143) и Микелсен (95). VW оглавява убедително подреждането при производителите с 305 точки, а вторият Citroen е с едва 130.

Коментари
comments powered by Disqus