Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Финландия: Летящият Мико

01.08.2009 13:44 1
1
2571855322
Туит

Пилотът на Ford Мико Хирвонен се откъсна на половин минута спрямо Себастиен Льоб (Citroen) след първите шест етапа от втория ден на рали „Финландия”. Французинът спука гума при второто минаване на „Химос”, но загуби само 13,5 секунди. Яри-Мати Латвала (Ford) прескочи Дани Сордо (Citroen) в битката за третото място.

С пет поредни етапни победи днес Мико Хирвонен се откъсна на 28 секунди пред световния шампион Себастиен Льоб преди последните три отсечки, които ще маркират края на втория ден от рали „Финландия”. Дъждът над Юваскюла тази сутрин помогна на Хирвонен, който вчера навърши 29 години, тъй като не му се налагаше да чисти отсечките като първа кола.

„Засега всичко изглежда добре”, коментира Хирвонен преди да се отправи към сервизния парк след шестнайсетия етап. „Тук карах малко по-внимателно, защото имаше много камъни, а и пътищата са доста тесни. Не исках да допусна някоя глупава грешка или да спукам гума.”

След сутрешните преминавания Себ призна, че кара на пълна газ, дава всичко от себе си, но не може да поддържа темпото на своя съперник. И все пак разликата между двамата бе едва 10,9 секунди. 1,3 километра преди финала на петия етап за деня обаче световният шампион спука предна дясна гума и загуби 13,5 секунди.

„На един обратен завой уцелих някаква дупка в пътя, предно дясно колело попадна в нея и гумата излезе от джантата”, обясни Льоб, който първоначално си мислеше, че е повредил и окачването на своя Citroen C4 WRC. Оказа се, че единствено колелото е пострадало и той продължи без проблеми в следващия етап. Въпреки това Себ призна след края му, че вече няма шанс да се бори за победата. „Всичко приключи. Мико е прекалено бърз и е напълно безгрешен. Сега целта ми е просто да завърша.”

Другите двама заводски пилоти на Citroen и Ford продължават да си оспорват третото място. Дани Сордо започна деня с 10,2 секунди аванс спрямо Яри-Мати Латвала, но финландецът атакува и след спечеления от него шестнайсети етап излезе на трета позиция. „Най-накрая тръгна добре”, заяви Латвала, който сутринта се чувстваш много зле заради проблеми със стомаха. „Много съм щастлив от тази здрава битка с Дани, но знам, че той няма да се откаже. Сега важното е да запазим същата скорост и в оставащите етапи.”

Мати Рантанен, който във Финландия кара за екипа на Munchi’s Ford, отстъпи петото място на Хенинг Солберг (Stobart Ford) след първата отсечка тази сутрин, но в следващата „Химос” норвежецът отпадна заради повреда в окачването, както и счупена предна дясна полуоска. Грешката на Хенинг остави Рантанен необезпокояван на пета позиция, след като другият му конкурент Мадс Остберг (Subaru Impreza WRC2008) излетя от пътя отново на „Химос” и загуби близо половин минута. Норвежецът все пак запази шестото си място, но Себастиен Ожие (Citroen Junior) е само на 2,1 секунди зад него. Частният пилот на Subaru Яри Кетомаа допълва челната осмица.

Естествено, и днес всички погледи бяха отправени по-назад в класирането, където блестящото представяне на Кими Райконен продължава. Световният шампион във Формула 1 за 2007 година се движи на петнайсета позиция и трети в група N, но след края на шестнайсетия етап бе много притеснен за състоянието на своя Abarth Grande Punto S2000. „Имаме сериозен проблем с двигателя, губим мощност”, обясни Кими преди да потегли към сервизния парк. „В последната отсечка направихме един прекалено голям скок и окачването също пострада. Ще направим всичко възможно да продължим, но няма как да сме толкова бързи, тъй като не разполагаме с нужната мощност.”

Три отсечки остават до края на втория ден с обща дължина 52,39 килоемтра. Тъй като съботният ден включва цели девет етапа, в неделя ще се карат само четири.

Коментари

fod focus wrc
Само така Микко!!! Ford-the best!!!

comments powered by Disqus