Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Финландия: Осем етапни победи за Грьонхолм

03.08.2007 22:08
Туит

Първият ден на рали “Финландия” постави началото на втората половина на сезона в Световния рали шампионат. Изненади определено нямаше. Маркус Грьонхолм атакува още от самото начало, но за разлика от традиционния сценарий за последните години срещна съпротивата не на основния си противник в борбата за титлата Себастиен Льоб, а на своя съотборник – Мико Хирвонен.

Шестте победи на рали “Финландия” са достатъчен показател за амбициите на Маркус Грьонхолм през този уикенд. Летящият финландец спечели осем от общо единайсетте етапа за първия ден от надпреварата и логично води във временното класиране. Въпреки безкомпромисното си представяне бившият световен шампион така и не успя да се откъсне със солиден аванс в челото. Мико Хирвонен, който неведнъж е заявявал, че рали “Финландия” е любимият му старт за сезона, не позволи на своя съотборник нито за миг да си отдъхне. След суперспециалния етап “Килери”, който маркира финала на първия ден от надпреварата, Грьонхолм има минимален аванс от 4,4 секунди спрямо втория Хирвонен.

Вероятно тази тенденция няма да се запази в събота, тъй като Маркус ще разчита на предимството да стартира от последна позиция, а и на значително по-добре познатите за него скоростни отсечки, но е факт, че младият му съотборник ще направи всичко възможно, за да спечели втората си победа за сезона.

Хегемонията на двамата финландски пилоти е логична. Надпреварата във Финландия много рядко е печелена от “пришълци”. Себастиен Льоб бе един от амбициозните пилоти, решени да сложат точка на тази традиция, но през последните две години шансът не бе на негова страна. И през този сезон французинът се представя силно, но това явно не е достатъчно, аз да спре новата рали версия на Ford Focus и финландските си колеги. След първия ден Себ изостава с двайсет секунди и едва ли ще има шанс да навакса пасива си в оставащите дванайсет скоростни отсечки до финала. След края на шестия етап световният шампион призна: “Нищо не мога да направя. Поемам рискове повече от всякога. На три-четири пъти бях на крачка от фаталната грешка. Просто не мога да спра Маркус. Той лети.”

Във втория ешелон челна позиция заемат пилотите на Subaru. Крис Аткинсън започна отлично надпреварата с победа на суперспециалния етап в четвъртък вечер, но допусна няколко грешки, които го оставиха на четвърта позиция с изоставане от 46,9 секунди спрямо лидера. Австралиецът изгасна във втората и четвъртата отсечка, а на шестата удари леко своето Subaru, но за щастие се отърва само с повредена броня. Въпреки пропуските обаче Аткинсън поддържаше отлично темпо през целия ден.

Пети е неговият значително по-опитен съотборник Петер Солберг. Малшансът на норвежеца отново проработи с пълна сила. По време на скоростните отсечки преди първия сервиз той имаше сериозни проблеми с автомобила си. “Колата завива накъдето си поиска, дори не мога да спирам. Страшничко е!”, заяви Солберг след финала на дебютния за деня етап. В сервизната зона по обяд пропуските бяха отстранени, което позволи на бившия световен шампион да разкрие потенциала си. Въпреки доброто каране обаче Петер не успя да неутрализира напълно загубеното време от сутринта и изостава на 10 секунди от своя съотборник.

В битката за разпределение на последните три места в зоната на точките участват Дани Сордо, Хенинг Солберг и Манфред Щол. Младият испанец има минимално предимство, но двамата му опитни съперници със сигурност ще атакуват по-предната позиция. Хенинг нееднократно доказа през този сезон, че може да поддържа темпото на най-добрите, а Щол за първи път от доста време насам бе доволен от автомобила си. Ако не беше излетял от пътя по време на четвъртия етап, австриецът със сигурност щеше да води на Сордо във временното класиране.

Големият губещ днес е Яри-Мати Латвала. Пилотът на Stobart VK M-Sport спечели първия етап за деня и излезе начело, но още на следващата скоростна отсечка се завъртя и изгаси своя двигател. Само един завой по-късно той излетя от пътя, но благодарение на помощта на зрителите успя да се върне в надпреварата. Постепенно младият финландец стабилизира темпото си, но на седмия етап последва ново завъртане, което резултира в счупен десен заден носач на Ford Focus RS WRC 06 и откачено задно колело километър преди финала.

Рали “Финландия” – ден първи

1. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 07 1:05:18.5
2. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 07 1:05:22.9 (+4.4)
3. С. Льоб Citroën C4 WRC 1:05:38.7 (+20.2)
4. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 1:06:05.4 (+46.9)
5. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 1:06:15.8 (+57.3)
6. Д. Сордо Citroën C4 WRC 1:06:41.1 (+1:22.6)
7. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 1:06:51.3 (+1:32.8)
8. М. Щол Citroën Xsara WRC 1:07:04.3 (+1:45.8)
9. Ю. Ханинен Mitsubishi Lancer WRC 1:07:20.1 (+2:01.6)
10. У. Аава Mitsubishi Lancer WRC 1:07:39.4 (+2:20.9)
Коментари
comments powered by Disqus