Себастиен Льоб (Citroen) е начело след първия ден на рали „Финландия”, осми кръг от световния шампионат. Съотборникът му Себастиен Ожие и миналогодишният победител Яри-Мати Латвала (Ford) допълват челната тройка.
Авансът на седемкратния световен шампион след първите три етапа е само 2,8 секунди, а утре той ще бъде първи по отсечките и за пореден път през този сезон ще поеме ролята на чистач.
Яри Кетомаа, за когото това е първо състезание с Ford Fiesta RS WRC, се възползва от по-задната стартова позиция и от опита, който има по трасетата около Юваскила, и спечели първата отсечка. Във втория обаче финландецът нарочно върна газта, за да остави заводските пилоти пред него да чистят етапите утре и в крайна сметка завърши деня на четвърто място и на седем секунди зад лидера.
Частният пилот на Citroen Петер Солберг мина пред Дани Сордо (MINI) след суперспециалния етап и се движи пети, а седмият От Танак (Ford Fiesta S2000) е начело в групата на суперите. Челната десетка допълват Мадс Йостберг (Stobart), Крис Мийк (MINI) и Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000). Местната звезда Мати Рантаен също имаше отличен шанс да попадне в нея, но катастрофира със своето MINI във втория етап.
Заводският пилот на Ford Мико Хирвонен се прости с всички шансове за победата още в първия етап. Финландецът, чиято последна победа на макадам датира от рали „Австралия 2009”, имаше проблеми с двигателя и удари едно от дърветата покрай трасето. „Атакувахме един ляв завой и изведнъж двигателят умря”, коментира Мико в края на отсечката. „Излетяхме от пътя, ударихме се в едно дърво и останахме без спирачки. Окачването също пострада.”
В рамките на първия етап финландецът изгуби близо 40 секунди, но във втория пасивът му нарасна на минута и половина в резултат на блокиралото задно дясно колело и спуканата от това гума. За щастие третият суперспециален бе дълъг само 4,19 километра и Хирвонен пое към сервиза с две минути изоставане.
Вторият ден на рали „Финландия” включва осем етапа с обща дължина от 134,6 километра. Льоб ще стартира на „Хасси” в 9:00 часа.