Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Финландия: Себ победи Скандинавия

03.08.2008 12:15
Туит

Себастиен Льоб (Ciroen) спечели рали „Финландия” и 42-ата си победа в шампионата на планетата.

Колекцията на Себ 

Рали „Финландия” е типичен пример за поговорката, че у дома и стените помагат. От 1951 до 2007 година само трима пилоти, които не са от скандинавски произход, са печелили надпреварата – Марко Мартин (2003), Дидие Ориол (1992) и Карлос Сайнц (1990). Този уикенд обаче към тях се присъедини и Себастиен Льоб, който удържа атаките на местния любимец Мико Хирвонен (Ford), за да завърши рали "Финландия" с аванс от 9,9 секунди начело.

„Фантастично е, не мога да опиша какво чувствам в момента! Тази победа значи толкова много за мен”, заяви щастливият французин на финала. „Имах огромно желание да спечеля това състезание, защото е сред най-тежките в календара. За мен победата тук е по-важна от спечелените точки. Битката с Мико беше много тежка, нямах възможност за почивка през целия уикенд. Той свърши страхотна работа, притискаше ме всяка една секунда.”

Мико и Крис на подиума 

Със спечелените десет точки Себастиен Льоб се доближи само на точка от лидера в шампионата Мико Хирвонен. Финландецът естествено съжаляваше за пропуснатия шанс, но въпреки това не свали гарда. „Исках да спечеля, така е, но състезанието мина прекрасно. Доволен бях от скоростта, която поддържахме, но Себ ни открадна няколко секунди, а те бяха достатъчни, за да е пред нас на финала. Битката в шампионата все още не е приключила, но това значи, че предстоящите стартове стават все по-важни и по-важни. Но не сме приключили.”

Само секунда делеше третия Крис Аткинсън (Subaru) от Дани Сордо (Citroen) преди старта на последните три отсечки днес. Австралиецът обаче се откъсна на 13,9 в края на надпреварата, за да спечели петия си подиум за годината.

„Това е най-доброто рали в света, което всеки от нас иска да спечели. Ето защо подиумът значи много за мен”, коментира Аткинсън, който изпревари Яри-Мати Латвала в класирането за шампионата. „Третото място надхвърли очакванията ми, но за него трябва да благодаря на целия тим. Стефан (Прево – навигаторът на Крис) свърши работата си така, че да мога аз да дам най-доброто от себе си.”

В зоната на точките 

Вторият пилот на Citroen Дани Сордо остана четвърти, но благодарение на неговите пет точки френският тим се доближи само на три от лидера BP-Ford. “Яд ме е, че не сме на подиума, но четвъртото място също е ОК за Citroen. Резултатът е важен и от гледна точка на увереността ми. Надявам се, че ще ми е от полза за следващия старт в Германия – ще дам всичко от себе си, за да спечеля там.”

Братятата Хенинг и Петер Солберг също запазиха позициите си от вчера и завършиха съответно на пета и шеста позиция. Частният пилот на Ford Мати Рантанен финишира на престижното седмо място, а челната осмица допълни Тони Гардемайстер (Suzuki).

Останалото 

Стартът във Финландия бе валиден и за двата поддържащи рали шампионата на ФИА. В групата на „джуниърите” спечели Мартин Прокоп (Citroen C2), а при серийните автомобили начело завърши Юхо Ханинен (Mitsubishi Lancer Evo 9).

След две седмици кераванът на Световния рали шампионат ще посети Германия, която ще бъде домакин на десетия кръг от WRC.

Коментари
comments powered by Disqus