Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Финландия: Шампионът взе своето

30.07.2011 21:42
Туит

Себастиен Льоб (Citroen) спечели втора победа във Финландия и увеличи аванса си в класирането при пилотите на 27 точки.

Световният шампион започна последния ден като лидер в надпреварата, но само 2,8 секунди го разделяха от третия Яри-Мати Латвала (Ford), а съотборникът му в екипа на Citroen Себастиен Ожие изоставаше с минималните 1,5. Малките разлики в челото обаче бяха следствие от поредната стратегическа битка, която се разви в петък вечер.

Губещ от нея заради реда на стартиране трябваше да бъде Льоб, но французинът демонстрира страхотно темпо във всички единайсет отсечки днес и стана първият пилот, който не е скандинавец и е печелил два пъти рали „Финландия”. За това до голяма степен му помогна дъждът през нощта, но при всеки случай Себ заслужаваше в най-голяма степен победата и той я постигна преди всичко с чиста скорост и здрава битка до финала.

„Чувството е страхотно, а състезанието беше много трудно”, коментира Льоб, който вече има аванс от 27 точки в класирането при пилотите спрямо втория Мико Хирвонен. „И през трите дена чистихме отсечките, но в крайна сметка ние бяхме най-бързите на финала. Борихме се до самия край, което прави победата ми наистина страхотна.”

Себастиен Ожие притискаше Льоб при сутрешните минавания , но спукана гума в 17-ия етап го остави на 17,7 секунди зад световния шампион. Същевременно Малкия Себ бе принуден да върне газта в оставащите пет отсечки до финала, тъй като стартира само с една резервна гума, което от своя страна даде възможност на Яри-Мати Латвала да му отнеме второто място.

„Събудих се прекалено късно за това състезание”, заяви Латвала, който едва в края на надпреварата започна да дава по-добри времена от тези на заводските пилоти на Citroen. „Беше страхотно рали и наистина му се наслаждавах. Разбира се, че съм и малко разочарован, защото исках да спечеля, а не успях.”

Съотборникът му Мико Хирвонен остана без всякакви шансове за победа още в четвъртък, когато изгуби над две минути заради грешка в първия етап. Въпреки това финландецът спечели цели 13 етапни победи и успя на финала да се пребори за четвъртото място с частния пилот на Citroen Петер Солберг. В допълнение Мико даде най-добро време и във финалния пауъстейдж и си осигури трите бонус точки.

Тримата пилоти на Stobart Мадс Йостберг, Хенинг Солберг и Матю Уилсън заеха местата от шесто до осмо, а зад тях остана световният шампион във Формула 1 за 2007 г. Кими Райконен (Ice 1 Citroen). Финландецът прогресира с цели три места в рамките на последния ден, след като технически проблеми извадиха двамата пилоти на MINI от надпреварата, а десетият Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) върна газта, за да не рискува победата в S-WRC.

Рали „Финландия” доказа, че по-бързият печели независимо от стратегията. За щастие подобни тактически ходове няма да работят в следващия, девети кръг от WRC, тъй като рали „Германия” е първият старт на асфалт за 2011 година.

Коментари
comments powered by Disqus