Себастиен Льоб (Citroen) спечели втора победа във Финландия и увеличи аванса си в класирането при пилотите на 27 точки.
Световният шампион започна последния ден като лидер в надпреварата, но само 2,8 секунди го разделяха от третия Яри-Мати Латвала (Ford), а съотборникът му в екипа на Citroen Себастиен Ожие изоставаше с минималните 1,5. Малките разлики в челото обаче бяха следствие от поредната стратегическа битка, която се разви в петък вечер.
Губещ от нея заради реда на стартиране трябваше да бъде Льоб, но французинът демонстрира страхотно темпо във всички единайсет отсечки днес и стана първият пилот, който не е скандинавец и е печелил два пъти рали „Финландия”. За това до голяма степен му помогна дъждът през нощта, но при всеки случай Себ заслужаваше в най-голяма степен победата и той я постигна преди всичко с чиста скорост и здрава битка до финала.
„Чувството е страхотно, а състезанието беше много трудно”, коментира Льоб, който вече има аванс от 27 точки в класирането при пилотите спрямо втория Мико Хирвонен. „И през трите дена чистихме отсечките, но в крайна сметка ние бяхме най-бързите на финала. Борихме се до самия край, което прави победата ми наистина страхотна.”
Себастиен Ожие притискаше Льоб при сутрешните минавания , но спукана гума в 17-ия етап го остави на 17,7 секунди зад световния шампион. Същевременно Малкия Себ бе принуден да върне газта в оставащите пет отсечки до финала, тъй като стартира само с една резервна гума, което от своя страна даде възможност на Яри-Мати Латвала да му отнеме второто място.
„Събудих се прекалено късно за това състезание”, заяви Латвала, който едва в края на надпреварата започна да дава по-добри времена от тези на заводските пилоти на Citroen. „Беше страхотно рали и наистина му се наслаждавах. Разбира се, че съм и малко разочарован, защото исках да спечеля, а не успях.”
Съотборникът му Мико Хирвонен остана без всякакви шансове за победа още в четвъртък, когато изгуби над две минути заради грешка в първия етап. Въпреки това финландецът спечели цели 13 етапни победи и успя на финала да се пребори за четвъртото място с частния пилот на Citroen Петер Солберг. В допълнение Мико даде най-добро време и във финалния пауъстейдж и си осигури трите бонус точки.
Тримата пилоти на Stobart Мадс Йостберг, Хенинг Солберг и Матю Уилсън заеха местата от шесто до осмо, а зад тях остана световният шампион във Формула 1 за 2007 г. Кими Райконен (Ice 1 Citroen). Финландецът прогресира с цели три места в рамките на последния ден, след като технически проблеми извадиха двамата пилоти на MINI от надпреварата, а десетият Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) върна газта, за да не рискува победата в S-WRC.
Рали „Финландия” доказа, че по-бързият печели независимо от стратегията. За щастие подобни тактически ходове няма да работят в следващия, девети кръг от WRC, тъй като рали „Германия” е първият старт на асфалт за 2011 година.