Себастиен Льоб продължава да е начело и след втория ден на рали „Финландия”. Пилотът на Citroen увеличи аванса си спрямо втория Мико Хирвонен на 18,2 секунди, които едва ли ще му позволи да навакса в оставащите три отсечки до финала.
Истинско шоу спретнаха двамата лидери в шампионата по скоростните отсечки днес. Хирвонен атакува още на първата и намали с три секунди преднината на Себ, която вчера достигна 14,4. На следващите два етапа обаче французинът бе по-бърз и навакса загубеното на „Химос”. С поделено надмощие продължи битката между двамата лидери в шампионата, като в края на деня Себ се оттегли с аванс от 18,2 секунди.
Два факта са показателни за темпото на Льоб и на Хирвонен. Първият е, че разликата между тях и третия Крис Аткинсън е приблизително 3 минути, а вторият е, че миналогодишният рекорд на отсечката „Суркее” (на фински „ужасен”), дело на Мико, бе подобен с цели десет секунди и от двамата пилоти.
Големите на деня
„Нямаше какво повече да направя, бях на пълна газ още от първата отсечка тази сутрин”, коментира Льоб вечерта. „Денят беше наистина много, много тежък, но в края му увеличих преднината си с 4 секунди, така че днес можем да спим по-спокойно. Борбата с Мико беше прекрасна, трудно го задържах. Утре сутрин той отново ще е зад мен, надявам се, че така ще е и на финала.”
Хирвонен не допусна нито една съществена грешка по отсечките днес, но на старта на предпоследния етап загасна заради проблеми с лаунч контрола и изгуби ценни секунди.
„След като се случи това, бях прекалено агресивен”, обяснява пилотът на BP-Ford. “На няколко пъти отварях прекалено завоите, което ми струва още време. Но като цяло денят премина добре. Скоростта беше уникална, Себ натискаше не по-малко от мен. Разликата е наистина голяма и едва ли ще мога да я неутрализирам, освен ако не се случи нещо неочаквано. Но знае ли човек?”
Крис отново гледа към подиума
Най-доволен от втория ден на рали „Финландия” със сигурност е Крис Аткинсън. Пилотът на Subaru стартира от седма позиция, но прогресира до третото място след като Джиди Гали (Stobart) отпадна на СЕ16, а Хенинг Солберг (Stobart) и Дани Сордо (Citroen) не се адаптираха добре към етапите днес.
„Автомобилът се представяше на ниво през целия ден”, коментира австралиецът след финала на последната отсечка. „Имах известни проблеми в петък, но сега всичко е наред и утре започвам с 2:45 минути пасив спрямо Хирвонен. Подиумът ще бъде страхотен успех, но точките са основната ни цел. Ето защо и двата автомобила трябва да финишират. Това ще бъде основаната ни цел утре.”
В зоната на точките
Само на секунда зад Аткинсън е Дани Сордо. След отпадането на Гали испанецът излезе на трета позиция, но наруши ритъма си следобед и позволи на австралиеца да мине пред него. „Изгубих време в края на деня. Просто не усещах добре колата на този тип отсечки”, призна Содо. „Имах затруднения със записките, което ме затрудни още повече.”
Хенинг Солберг завърши вчерашния ден на трета позиция, но също като Сордо призна, че е загубил увереност днес. „Не знам защо, но автомобилът не ми пасваше. Нямаше как да натискам при това положение. Надявам се нещата да се оправят утре.”
Братът на Хенинг – Петер Солберг (Subaru), завърши деня на шеста позиция, на близо половин минута зад съотборника си Крис Аткинсън. Челната осмица допълниха частният пилот Мати Рантанен (Ford Focus WRC RS 06) и Тони Гардемайстер (Suzuki SX4 WRC).
Suzuki спокойно можеше да пласира двама свои пилоти в зоната на точките заради отпадането на Гали, но Пер-Гунар Андерсон сгреши на същата отсечка, която препъна италианеца, и не можа да продължи.
Третият последен ден на рали „Финландия” включва само три етапа, чиято обща дължина е 40,47 километра.
Loeb
Давай Льоб! Още малко остана!!!