Себастиен Льоб спечели рали „Франция” и деветата си титла във WRC. Яри-Мати Латвала (Ford) трябваше да се задоволи с втората позиция след съботната си грешка, а третият Мико Хирвонен гарантира първото място на Citroen в шампионата на производителите.
Миналата година Льоб не можа да се пребори за осмата си титла у дома, но през тази го направи по блестящ начин. Французинът оглави класирането още след първата отсечка в петък и запази лидерската позиция до финала въпреки сериозната конкуренция, която срещна в лицето на Латвала. Дъждът през неделния ден също затрудни Себ, тъй като при сутрешните минавания той отваряше отсечките, но в крайна сметка и това не можа да го спре по пътя към рекордната девета титла.
„Невероятно е, мечтаем за този момент от самото начало на състезанието и ето, че сме тук“, заяви щастливият Льоб, който след края на този сезон ще прекрати регулярните си участия във WRC и догодина ще стартира само в определени ралита. „С всички тези хора край мен, страхотно е. Мечтата ми беше да видя всички тези хора, всички фенове. Когато преди две години дойдохме тук, не сме и се надявали на нещо подобно.“
Латвала остана на втора позиция, но направи отново много силно състезание на асфалтовите отсечки във Франция. Един от мокрите участъци в съботния етап „Пеи д’Ормон” обаче стана причина той да загуби близо 20 секунди и в крайна сметка го принуди да се задоволи с второто място на финала. Съотборникът му Петер Солберг пък отпадна още в деветия етап, след като излетя от пътя и събори един от електрическите стълбове в лозята край Страсбург.
Отпадането на Солберг и третата позиция на Мико Хирвонен донесоха още една титла на Citroen в домашната за тима надпревара – тази при производителите. Заслугата на финландеца за нея е не по-малка от тази на Льоб, тъй като от началото на сезона досега Мико спечели осем подиума (победата в Португалия му бе отнета заради нередност с автомобила), а и същевременно бе с голям принос за това Citroen да подобри толкова представянето си на макадам заради новото окачване, заимствано до голяма степен от бившия му тим Ford.
Третият последен ден на рали „Франция” не бе особено интригуващ що се отнася до представянето на първите трима, но пък предложи на зрителите страхотно шоу в борбата за четвъртото място. Тиери Нювил (Citroen Junior) стартира тази сутрин шести заради наказанието, което получи в събота, но още в първия етап за деня мина пред Дани Сордо (MINI Prodrive). Последва нова етапна победа и Мадс Йостберг (Adapta Ford) също остана зад белгиеца.
За съжаление Дани Сордо преждевременно напусна спора за четвъртото място след контакт в 18-ия етап, довел до повреда в сервото и впоследствие - отпадане. Нювил и Йостберг обаче продължиха бясната гонитба до финала, като в крайна сметка белгиецът надделя. Нювил спечели пет от шестте отсечки днес и по този начин си гарантира четвъртата позиция, а Йостберг остана пети.
Спечелилият пауърстейджа От Танак този път стигна до финала шести и то без никакви инциденти, което обаче не може да се каже за неговия съотборник в екипа на M-Sport Евгени Новиков. Руснакът излетя от пътя в 18-ия етап и му трябваха близо три минути, за да се върне на асфалта, но въпреки това прогресира до седмото място след отпадането на Сордо.
Челната десетка допълниха Крис Аткинсън (MINI Portugal), частният пилот на Ford Мартин Прокоп и Себастиен Шардоне (Citroen DS3 WRC). Напълно очаквано протежето на Даниел Елена получи служебно време за отсечката, в която спря да помага на Насер Ал-Атия (Qatar Citroen), и спечели първата си точка във WRC.
Себастиен Ожие (Skoda Fabia S2000) остана само на 3,9 секунди зад Шардоне и трябваше да се задоволи с това, че отново бе най-бързият пилот в категорията на „суперите“. Той обаче не е регистриран за S-WRC и Крег Брийн (Ford Fiesta S2000) взе втора поредна победа в поддържащия шампионат. Хайдън Падон (Skoda Fabia S2000) бе убедителен лидер след 20-ия етап и сигурен победител, но на следващия излетя от пътя, което може да му струва и титлата в S-WRC.
Битката между двамата пистови пилоти – победителят в „24-те часа на Льо Ман“ Ромен Дюма и трикратният шампион в WTCC Иван Мюлер, пък приключи в полза на Мюлер. Дали това обаче ще му помогне да стане съотборник на Льоб в WTCC, предстои да разберем.
Рали „Франция“ очаквано донесе деветата титла на Себ. Вероятно тя ще и последната, но пък знае ли човек? В Монте Карло догодина той отново ще застане на старта и вероятно ще спечели, а апетитът идва с яденето.