Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Франция: Латвала запази шансове за титлата

05.10.2014 13:32
Туит
Рали Франция: Латвала запази шансове за титлата

Яри-Мати Латвала спечели рали "Франция" и първата си победа на асфалт, след като съотборникът му в екипа на VW Себастиен Ожие имаше технически проблеми в петък. Третият пилот на германците Андреас Микелсен завърши втори, а подиумът допълни Крис Мийк (Citroen).

Два кръга преди края разликата между лидера Ожие и Латвала в шампионата е 27 точки. На 23 октомври стартира надпреварата в Испания, а сезонът ще завърши на 16 ноември с рали "Великобритания".

Ожие можеше да си гарантира и на теория титлата във Франция, но още на втората отсечка загуби над четири минути заради дефектирал датчик на скоростната кутия. Техническите проблеми разконцентрираха екипа на VW и навигаторът Жулиен Играсиа пропусна да отечете, че началото на третия етап е отложено с четири минути и се чекира по предварителен график. Това коства нови четири наказателни минути за Ожие и Играсиа, което остави двамата без никакви шансове за класиране в топ десет. Единствената утеха за световните шампиони е, че спечелиха финалния "пауърстейдж" и максималните три бонус точки.

След проблемите на Ожие Латвала поведе колоната и опази първото място до края на петъчния ден въпреки атаките на Андреас Микелсен. Впоследствие норвежецът върна газта, защото второто място във Франция щеше да му гарантира и на теория третата позиция в шампионата и за Латвала остана единствено да стигне до финала. И той го направи, като по този начин спечели първата си победа на асфалт във WRC и първата за финландец след Томи Макинен през 1999 година.

Крис Мийк записа поредното силно състезание и се качи на подиума за четвърти път тази година. Четвърти трябваше да завърши Роберт Кубица (Lotos Ford), който поддържаше уникално темпо във финалния неделен ден от надпреварата. За съжаление катастрофа в самото начало на последната отсечка му попречи да запише най-добрия си резултат във WRC.

От проблемите на Кубица се възползва Дани Сордо (Hyundai), който завърши на четвърта позиция, следван от Мико Хирвонен (M-Sport Ford). Съотборникът на Хирвонен Елфин Еванс остана едва шести, но направи едно от най-впечатляващите си състезания. В петък повреда в електрическата система принуди британеца и навигатора му Дан Барит да бутат автомобила си близо 150 метра, за да стигнат до сервиза. 

Двамата закъсняха с десет минути за контролата, но продължиха участието си в надпреварата, за да прогресират от дванайсетото до шестото място. Еванс дори завърши втори във финалния "пауърстейжд", като по този начин спечели две бонус точки, а и изпревари седмия Мадс Йостберг, който се завъртя малко преди финала. Пилотът на Citroen можеше да завърши далеч по-напред в класирането, но повреда в един от диференциалите му коства над минута в петък.

Тиери Нювил (Hyundai) също имаше технически проблеми в първия ден от надпреварата, което в комбинация с няколко грешки го остави осми на финала. Челната десетка допълниха съотборникът му за тази надпревара Бриан Буфие и частният пилот на Ford Мартин Прокоп. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Следващият кръг от WRC е след три седмици в Испания.

Коментари
comments powered by Disqus