Себастиен Льоб (Citroen) увеличи преднината си спрямо Яри-Мати Латвала (Ford) на половин минута след втория ден на рали "Франция”, единайсети кръг от WRC. Мико Хирвонен (Citroen) се утвърди на трета позиция след отпадането на Петер Солберг (Ford).
Преди първата отсечка тази сутрин Себ имаше аванс от 13.1 секунди спрямо Латвала, но още по време на обедната пауза той нарасна на 30, след като финландецът излетя от пътя в един от мокрите участъци на най-дългата отсечка за деня „Пеи д’Ормон”. При следобедните минавания Льоб и Латвала си поделиха по две етапни победи и статуквото помежду им се запази, като ден преди финала осемкратният световен шампион, който ще спечели деветата си титла още във Франция, ако завърши пред Хирвонен, има преднина от 29,7 секунди.
Битката за първото място между пилотите на Ford и Citroen бе съпътствана от спора за третото, което водеха другите двама титулярни пилоти на заводските тимове. За съжаление обаче той приключи още в първата отсечка тази сутрин, когато Петер Солберг излетя от пътя и събори един от електрическите стълбове край него.
„Карането ни беше абсолютно перфектно преди това”, коментира шампионът за 2003 година. „Знаех, че пътят завива надясно, но имаше листа върху челното стъкло и нямахме видимост. Като гледаш отстрани си казваш: „Защо не спря?”, но аз бях наясно с приблизителното разстояние и чаках да дойде откритото място. Натиснах газта, за да се опитам да се върна на пътя и да не заседна в канавката. Просто това бе решението, което взех на мига.”
След отпадането на Солберг и грешката на Латвала в десетата отсечка Хирвонен се доближи само на 10,8 секунди от второто място, но така и не можа да притесни своя бивш съотборник за него. В края на деня Яри-Мати има аванс от 24,3 секунди, който едва ли ще пропилее в оставащите шест етапа до финала на надпреварата.
Изключително голяма интрига се заформи и в борбата за четвъртата позиция. Тиери Нювил (Citroen Junior) щеше да се намира на него, ако не беше закъснял с две минути на единайсетата контрола. Това бе и причината той да получи 20 наказателни секунди, които го оставиха шести в края на деня.
Мадс Йостберг (Adapta Ford) се възползва от проблемите на Нювил и същевременно изпревари Дани Сордо (Prodrive MINI) за четвъртото място, въпреки че излетя от пътя на един от обратните завои в четиринайсетата отсечка. Авансът му спрямо испанеца обаче е само 4,1 секунди, а на още 3,9 зад него се движи Нювил.
Зад Нювил, на повече от половин минута, се движи От Танак. В последния етап за деня съотборникът му в екипа на M-Sport Евгени Новиков остана само на три десети от най-бързия в отсечката Яри-Мати Латвала, но няколко пилотски грешки в крайна сметка му отредиха осмата позиция. Челната десетка допълват Крис Аткинсън (MINI Portugal) и частният пилот на Ford Мартин Прокоп.
Младата френска надежда Себастиен Шардоне (Citroen DS3 WRC) също имаше реален шанс да е в зоната на точките, но изгуби близо седем минути в десетия етап. Причината бе, че той спря да помогне на катастрофиралия Насер Ал-Атия (Qatar Citroen), както и на пострадалите при инцидента двама зрители. За щастие контузиите им не са сериозни, а по всяка вероятност стюардите ще коригират времето на Шардоне и ще му дадат служебен резултат за тази отсечка, което може да го върне в топ 10.
В категорията на суперите Хейдън Падон (Skoda Fabia S2000) запази лидерската си позиция, след като Крейг Брийн (Ford Fiesta S2000) имаше проблеми със задния диференциал, а британецът Елфин Евънс си гарантира титлата в поддържащия шампионат за млади пилоти WRC Academy.
Третият последен ден на рали „Франция” включва шест отсечки с обща дължина 62,48 километра. Първият етап стартира в 09:23 (10:23 българско време), а финалът е предвиден приблизително за 15:00 (16:00).