Себастиен Ожие (VW) спечели и на теория титлата в Световния рали шампионат, след като завърши трети в откриващия етап на рали "Франция". "Страсбург" бе "пауър стейджът" на единайсетия кръг от WRC и едната бонус точка на французина се оказа достатъчна, за да му осигури шампионското отличие.
Ожие и екипът на VW бяха подготвили шампанското още за финала на рали "Австралия", но тогава Тиери Нювил (M-Sport) изненадващо мина пред Мико Хирвонен (Citroen) в последната отсечка и отложи празненствата в екипа на немския тим за рали "Франция". Този път обаче лидерът в шампионата не трябваше да чака до финала на състезанието, а единствено до края на първата отсечка.
По традиция "пауър стейджът" е последен етап, но правилникът позволява на организаторите промени в тази посока. От тях се възползваха във Франция, тъй като базираната в Страсбург надпревара започна именно с битката за допълнителните точки. Дани Сордо бе най-бърз в уличния етап, Нювил завърши на втора позиция, а Ожие с третото си място спечели и на теория титлата във WRC.
"Спечелихме тази титла по уникален начин!", коментира щастливият Ожие. "Преди година започнахме от нулата, а сега сме световни шампиони. Но пък през тази година работихме много здраво, всеки помагаше за развитието на екипа. Това е първият сезон на VW. Той още не е приключил, а ние сме световни шампиони!"
Себастиен Льоб (Citroen), който ще сложи точка на кариерата си в Световния рали шампионат, даде едва седмо време в първото си състезание след рали "Аржентина". Французинът ще кара седми по етапите утре, което несъмнено ще се отрази на темпото му заради фракцията, която пилотите в челото на колоната ще вадят на пътя. Въпреки това той остава фаворит за победата, тъй като е печелил всички три издания на състезанието в настоящия му формат.