Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Франция: Себ очаквано поведе след първия ден

05.10.2012 19:49
Туит

Себастиен Льоб (Citroen) оглави класирането след първия ден на рали „Франция”, единайсети кръг от световния шампионат. Яри-Мати Латвала (Ford) спечели три от днешните седем отсечки и е само 13.1 секунди зад французина.

Льоб, който по всяка вероятност още този уикенд ще спечели деветата си титла във WRC, оглави класирането след първия същински етап на рали „Франция” и запази лидерската позиция до края на деня. Въпреки че сутринта Латвала направи по-точен избор на гуми за леко мокрите трасета около Страсбург, той изоставаше със 7,5 секунди по време на обедния сервиз. При вторите минавания Себ с привидна лекота почти удвои преднината си и утре ще потегли с аванс от 13,1 секунди.

”Това беше един добър ден. Не сме имали никакви проблеми”, коментира Льоб след финала на последния етап. „Изборът ни на гуми беше добър. Натискахме през целия ден. Да видим какво ще се случи и утре.”

Латвала допусна някои неточности, най-сериозната от които дойде в петата отсечка, когато за кратко финландецът излетя от пътя. Въпреки това той бе единственият, който притискаше Себ и дори спечели три етапни победи, което в асфалтово състезание определено е впечатляващ резултат за него.

„Трябва да продължим да се борим. Денят беше много добър, но въпреки това изоставаме. И все пак, тук сме и битката продължава”, заяви Латвала след последния етап днес.

Много здрава битка има и за третото място, като за него спорят другите двама заводски пилоти на Citroen и Ford. Засега Мико Хирвонен удържа атаките на Петер Солберг, но разликата между двамата е само седем десети.

Дани Сордо (Prodrive MINI) имаше проблеми със спирачките следобед, а и удари един от бордюрите в последната отсечка, но тъй като тя бе дълга само 4,6 километра запази петото си място. На 6,6 секунди зад него обаче се движи най-бързият от суперспециалния етап в четвъртък Тиери Нювил (Citroen Junior), който се завъртя на петия етап.

В групата на Сордо и Нювил е и седмият Мадс Йостберг (Adapta Ford), въпреки че норвежецът изгасна на старта на последния етап. Челната десетка допълват двамата пилоти на M-Sport Ford От Танак и Евгени Новиков, както и протежето на Даниел Елена Себастиен Шардоне (Citroen DS3 WRC).

Много оспорвана битка за четиринайсетото място водят двамата заводски пилоти на VW Себастиен Ожие и Андреас Микелсен, като французинът има 5 секунди аванс. Седемнайсетият Хайдън Падон (Skoda Fabia S2000) и осемнайсетият Крег Брийн (Ford Fiesta S2000) пък са разделени само от 2,2 секунди в борбата за първото място при пилотите, регистрирани за S-WRC.

Още един любопитен двубой се оформи в първия ден на рали „Франция”. Победителят в „24-те часа на Льо Ман” Ромен Дюма (MINI John Cooper Works WRC), за когото това е първо голямо рали, се движи деветнайсети, а на двайсета позиция е трикратният шампион в WTCC Иван Мюлер с аналогичния автомобил.

Вторият ден на рали „Франция”е най-дългият в цялата надпревара. 192,62 км по часовник очакват състезателите, като „Пеи д’Ормон” е внушителните 43,45 км и ще се кара два пъти като десети и четиринайсети етап.

Коментари
comments powered by Disqus