Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Франция: Триумф за Ожие и завръщане в битката за титлата

02.10.2011 15:48
Туит

Авансът на Себастиен Льоб пред Себастиен Ожие и Мико Хирвонен във временното класиране е едва 3 точки - най-малката разлика от 2003 г. насам.

Пилотът на Citroen Себастиен Ожие спечели по изключителен начин драматичното рали „Франция“ след битка до последния етап с Дани Сордо и неговото MINI. Представителят на домакините триумфира в родния град на Себастиен Льоб с аванс от едва 6.3 секунди и записа петата си победа за годината. Трети завърши частният пилот на Citroen Петер Солберг, записал втори пореден подиум. Впоследствие той бе дисквалифициран и неговото място бе заето от Мико Хирвонен.

Успехът на Ожие го изведе на второ място във временното класиране зад Льоб, който напусна състезанието още в петък заради проблем с двигателя. В същото време Яри-Мати Латвала подари четвъртата позиция на своя съотборник във Ford Мико Хирвонен и вторият претендент за титлата също приближи опасно неизменния шампион в последните седем години.

Така Льоб, Ожие и Хирвонен са събрани в едва 3 точки - най-малката разлика два кръга преди края на сезона от 2003 г. насам. Това прави битката за титлата най-оспорваната след старта на тоталната доминация на Льоб във WRC. Най-успешният рали пилот в историята остава начело в подреждането със 196 точки, докато двамата му преследвачи са с по 193.

Ожие започна решителния неделен ден с аванс от 9.5 сек. пред единствения си конкурент Сордо, но испанецът не се даде без бой в заключителните шест отсечки. Пилотът на MINI и днес доказа отличното асфалтово темпо на JCW WRC и беше по-бърз в откриващия „Гравиер де Бишвийе“, спечели етапна победа във „Виньобл де Клебур“ и даде еднакво време с французина по улиците на Агено. Така преди второто им минаване той стопи част от преднината на лидера, но остана с 4,5 сек. пасив.

След обедния сервис Ожие подобри представянето си и бе по-бърз от Сордо. Французинът го изпревари във второто минаване на „Гравиер де Бишвийе“ и раздели първото място с Латвала в предпоследния етап. Така пилотът на Citroen стартира в кратката финална отсечка с 6,7 сек. пред испанеца, които се оказаха достатъчни за победата му в рали „Франция“.

„Усещането е страхотно, беше малко трудно в края", заяви Ожие. "Не направих много добро каране във финалния етап, но по-важното е, че спечелих състезанието. Със сигурност това е отлично развитие за нас в шампионата. Сега ни остава да се представим добре в последните две ралита.“ Французинът завърши втори в „пауър стейджа“, с което спечели още 2 точки в битката за титлата.

Сордо, който донесе най-доброто класиране и втори подиум за MINI след завръщането във WRC, остана със смесени чувства. „Постижението ни е невероятно! Малко съм разочарован, защото накрая не стигнах до победата. Въпреки това трябва да бъдем щастливи“, каза испанецът, който все още няма успех във WRC.

Край Елзас Ford не успя да оползотвори максимално ранното отпадане на Льоб. Хирвонен и Латвала допуснаха грешки в петък, които ги извадиха от битката за победата. Огромното изоставане на Хирвонен и петте етапни победи на неговия съотборник в неделя наложиха използването на отборни заповеди.

Латвала умишлено не спази реда на чекирането при прегрупирането за последния етап и си спечели 2-минутно наказание. Така финландецът изведе Хирвонен на четвърто място в крайното класиране и го върна в битката за титлата на три точки от Льоб.

Зад емоциите на заводските пилоти Денис Куиперс направи най-силното си състезание във WRC и класира своя FERM Ford шести. Днес холандецът задържа зад себе си опитния Хенинг Солберг със Stobart Ford.

Трите спукани гуми отредиха на Мадс Йостберг осмата позиция и той вкара втори автомобил на Stobart Ford в десетката. Пилотът на Monster Ford Кен Блок също записа най-доброто си класиране в световния шампион с деветото място. Американецът изпревари представителя на домакините Пиер Кампана, който кара спонсориран от Френската автомобилна федерация автомобил на MINI. Двамата минаха с по едно място напред след сутрешната катастрофа на аржентинеца Арминдо Араужо с MINI, който се движеше седми.

От Танак спечели с добър аванс битката в S-WRC, след като Юхо Ханинен спука гума и катастрофира в опита да заличи пасива си.

 


Драматичният финал във WRC през 2003 г.

Карлос Сайнц (Citroen, 61 т.), Петер Солберг (Subaru, 58) и Ричард Бърнс (Peugeot, 58) са събрани в 3 точки два кръга преди края на сезона, а Себастиен Льоб (Citroen, 55) е на още 3 зад тях. Испанецът остава в най-добра позиция и след седмото място пред родна публика, но губи възможността да спечели петата си титла заради отпадане във Великобритания.

Бърнс също напуска борбата. Той не завършва рали "Каталуня", което се оказва и последното в живота му. Преди началото на рали "Уелс" на англичанинът му причернява докато кара и губи съзнание, поради което не стартира. Лекарите откриват злокачествен мозъчен тумор на Бърнс, довел до смъртта му две години по-късно.
В Испания Льоб става втори и се представя най-добре от всички претенденти. Това го извежда на точка зад лидера Сайнц и с една пред Солберг, останал пети. Французинът повтаря класирането си и във Великобритания, но пилотът на Subaru печели ралито и с една точка повече става световен шампион за първи път.

От следващия сезон започва настоящата доминация на Льоб и Citroen, които заедно печелят 7 пилотски и 5 конструкторски титли.

Коментари
comments powered by Disqus