Французинът спечели четири етапни победи днес, но дръпна само с 9.5 сек. пред своя съотборник Дани Сордо.
Световният шампион Себастиен Льоб е начело след първия ден на рали „Германия“, девети кръг от Световния шампионат (WRC). Пилотът на Citroen и неговият съотборник Дани Сордо установиха контрол над най-дългото състезание в календара, като разликата между тях е само 9.5 сек.
В същото време екипажът на „Булбет рали тим“ Тодор Славов и Добромир Филипов катастрофира. В третия етап българите удариха своето Renault Clio R3 в стена и ако успеят да поправят автомобила, утре ще стартират по системата супер рали.
Денят започна отлично за Льоб, който даде силна заявка за подобряването на още един рекорд с постигането на осма поредна победа в рали „Германия“. Французинът спечели сутрешните три етапа и беше най-бърз в петия. Той остави по една етапна победа на Дани Сордо и Петер Солберг, също със Citroen C4 WRC.
Така преди втория ден Льоб има аванс от 9.5 сек. пред испанеца и над минута спрямо първия пилот на Ford Яри-Мати Латвала. Очаквано на асфалтовата настилка представителите на „Синия овал“ не успяха да поддържат темпото на своите конкуренти от Citroen.
Финландецът се движи трети на 1:04.7 мин. зад лидера, докато неговият съотборник Мико Хирвонен сдаде четвъртата позиция в полза на Себастиен Ожие (Citroen Junior). Преди началото на втория ден тримата са събрани в по-малко от 10 сек.
Завърналият се във WRC с екипа на Stobart Франсоа Дювал имаше технически проблеми в третия етап, които го забавиха с над минута и той се смъкна от шеста до осма позиция. Обявилият края на своята кариера белгиец демонстрира, че не е загубил тренинг и до края на деня отново излезе зад челната петица.
Той взе 4.7 сек. преднина спрямо своя съотборник Матю Уилсън, но остана на близо 2 мин. от Топ 5. Зад него вторият пилот на Stobart има неприятната задача да се защитава от набиращия скорост Кими Райконен (+7.7 сек.).
На дистанция от 1:20 мин. зад финландеца обаче дебне световният шампион за 2003 г. Петер Солберг. Норвежецът имаше огромен малшанс днес, въпреки че показа завидно темпо и по етапите се движеше неизменно в призовата тройка. Частният пилот спука гума още в първата отсечка „Рувертал“, след което беше най-бърз при второто й минаване. В последния етап за деня Солберг допусна лека грешка, която му коства още една гума и така загуби общо над 4:30 мин. спрямо лидера Льоб.
Първата десетка допълва екстремният пилот на Monster Кен Блок с Ford Focus RS WRC 08, за който това е първо асфалтово състезание в Световния шампионат.
Сериозни проблеми имаше българският екипаж на „Булбет рали тим“ Тодор Славов и Добромир Филипов с Renault Clio R3.
Тандемът отпадна в третия етап „Мозеланд“, след удар в стена. „Стана при спирането за един от завоите, обясни Славов. - Автомобилът закачи изкараната от предните пилоти фракция и застана напряко на пътя. Не успяхме да спрем и ударихме стена край пътя. Пораженията като цяло не бяха големи, но се откъсна едно от задните колела. Нямаше как да продължим в етапа, но се надявам, че утре ще се върнем в състезанието”.
Към момента на инцидента екипажът се движеше на пета позиция в подреждането на шампионата за млади пилоти (J-WRC). Пред българите бяха само пилоти с по-силните автомобили от клас Super 1600.
Проблеми имаха и останалите състезатели в J-WRC. Холандецът Кевин Абринг (Renault Clio R3) катастрофира още в първия етап, автомобилът му остана на пътя и всички пилоти след него получиха служебни времена.
В същата отсечка се удари и представителят на домакините Аарон Буркарт (Suzuki Swift S1600), но той успя да продължи.
В утрешния ден пилотите трябва да преминат през 8 специални етапа, а програмата за деня включва и две минавания на най-дългия етап във WRC - „Арена Парнцерплац”, който е с дължина 48 км.
Aнонимен
Какво да коментираме - супер рали!