Себастиен Льоб е начело след първия ден на рали „Германия”, девети кръг от световния шампионат. Само на 7,4 секунди зад него обаче е съотборникът му в екипа на Citroen Себастиен Ожие.
Яри-Мати Латвала стартира по перфектен начин първото асфалтово рали за сезона и спечели отварящата отсечка. Финландецът обаче сгреши при избора на гуми, тъй като твърдата опция на Michelin го забави на мокрия асфалт във втория етап, което от своя страна позволи на Ожие и Льоб веднага да минат пред него.
„Денят беше добър за мен”, коментира Льоб, който ще се опита да спечели за рекорден девети път базираното в Триест състезание. „Натисках много здраво, тъй като Ожие също бе на лимита през цялото време. Не е лесно да се откъснеш напред, но аз съм начело и това е най-важното. Имаме стабилна преднина пред останалите и единственият ми конкурент е Ожие, така че от гледна точка на шампионата на производителите всичко изглежда перфектно.”
Ожие оглави класирането веднага след проблемите на Латвала, но не можа да задържи първото място дори и за един етап, след като Льоб мина пред него в третя. „Разбира се, че натисках докрай, но трябва да подобря представянето си на тази настилка”, коментира Малкия Себ. "Доволен съм, защото днес всичко се разви добре. Знам, че съм млад и мога да стана по-бърз в бъдеще.”
Превъзходството на Citroen, което се изразява в три етапни победи за Льоб и две за Ожие, до голяма степен бе и следствие от проблемите за двамата пилоти на Ford. Мико Хирвонен завърши деня на цели 1:18.4 минути зад лидера. Причината за това е повредата в окачването, която финландецът получи в четвъртия етап, когато удари една от стените край пътя. Все пак Мико успя да поправи на място своя автомобил и стигна до сервизния парк в Триест на трета позиция. Съотборникът му Яри-Мати Латвала пък освен че спука гума във втория етап, имаше проблеми с двигателя при следобедните минавания и вече е на цели шест минути зад Льоб.
Дани Сордо (MINI) се движи на отличната четвърта позиция, а на 17,3 секунди зад него е съотборникът му Крис Мийк, който даде трето време в четвъртия етап. Разликата между двамата щеше да бъде и по-малка, ако британецът не се бе завъртял на последната отсечка.
Частният пилот на Citroen Петер Солберг е едва шести, след като пропусна един от разклоните във втория етап и впоследствие изгуби над минута, докато се опитваше да измъкне своя автомобил от банкета. Братът на световния шампион за 2003 г. Хенинг (Stobart) е седми въпреки проблемите, които имаше със спирачките, а Кими Райконен (Ice 1 Racing) допълва челната осмица. Финландецът излетя от пътя в петата отсечка и намачка лявата страна на своя Citroen до такава степен, че вратата му остана отворена в етапа, но все пак завърши успешно първия ден на рали „Германия”
В събота пилотите ще карат нови осем етапа (четири отсечки с по две минавания) чиято обща дължина е 150,14 километра. Льоб ще поведе колоната на първия от тях в 08:18 (09:18 българско време).