Пилотът на Peugeot Белгия Фреди Лоикс (Peugeot 207 S2000) спечели за пети рекорден път рали „Ипр”, трети кръг oт IRC сериите.
Белгиецът доминира в домашната си надпревара от старта до финала, като нито за миг не изпусна лидерската позиция. В петък вечер Лоикс спечели пет етапа, като единствено на последната отсечка за деня „Лангемарк” загуби време заради катастрофата на Ян Копецки. Фреди върна газта едва в събота по обяд, когато основният му претендент Никола Вуйо (Peugeot 207 S2000) се завъртя на „Уестаутър” и загуби близо минута. На финала разликата между двамата съотборници, достигнала до 58.7 секунди, отреди първото място на Лоикс, който стана най-успешният състезател в белгийската класика (победи през 1996 г., 1997 г., 1998 г., 1999 г. и 2008 г.).
„Бяхме прекрасно подготвени”, коментира след финала Лоикс. „Карахме на пълна газ директно от старта, защото знаех, че Вуйо и Росети ще изгубят време в първия ден, тъй като нямат достатъчно опит тук. Контролирахме преднината през целия уикенд. В събота сутринта изгубихме малко време, тъй като останах без пета предавка, но като цяло състезанието беше прекрасно. За първи път нямах проблеми в старт от IRC сериите.”
Битката за второто място бе изключително оспорвана, като на финала в нея надделя съотборникът на Лоикс в Peugeot Белгия Никола Вуйо. Трети завърши лидерът в сериите Лука Росети (Peugeot 207 S2000), който остана на единайсета позиция в петък вечер заради спукана гума, но навакса голяма част от изоставането си по време на съботните етапи. Досега италианецът печелеше всички състезания за IRC, в които вземаше участие, но рали „Ипр” сложи край на победаната му серия. Въпреки това той остана начело в класирането при пилотите, където има аванс от 4 точки спрямо Никола Вуйо.
Зад триото на Peugeot завърши Берн Касие. Белгиецът направи прекрасно състезание, но заради ниската максимална скорост на Volkswagen Polo S2000 остана без шанс за подиума. Патрик Снайерс оправда напълно избора на американската компания BFGoodrich, която осигури програмата му за рали „Ипр”, и финишира пети още при първия си досег с автомобил версия Super 2000.
Най-бързият пилот на Abarth беше Джандоменико Басо. Италианецът завърши шести, след като спука гума във финалния етап, а впоследствие бе наказан с една минута заради предварение на старта в един от етапите. Неговите съотборници останаха извън битката за челните позиции. Антон Ален финишира дванайсети, Ренато Траваля отпадна след катастрофа в 14 етап, Сола получи повреда в окачването след инцидент с Ван ден Хювел.
Следващият старт в IRC сериите е рали „Русия” (11-12 юли).