Крис Мийк (Peugeot 207 S2000) спечели третата си поредна победа в IRC, след като Фреди Лоикс (Peugeot 207 S2000) спука гума в тринайсетия етап на рали "Ипр". Крум Дончев (Peugeot 207 S2000) завърши тринайсети при дебюта си в белгийската класика.
Далеч преди старта на рали „Ипр” бе ясно, че надпреварата в Белгия, която прие петия кръг от IRC сериите, ще осигури изключително зрелище за феновете на рали спорта. Седем производителя, 21 автомобила версия S2000, нощни етапи… Статистиката е достатъчно показателна. Но малцина са тези, които са очаквали толкова оспорвана битка по белгийския асфалт.След края на първия ден от надпреварата Мийк изоставаше само на 4,9 секунди зад петкратния победител в Ипр Фреди Лоикс. След първите преминавания по отсечките днес разлика между двамата на практика нямаше - две десети за статистиката в полза на белгиеца. След дванайсетия етап Мийк вече водеше с осем. След тринайсетия обаче британецът, който бе любимец на вече покойния Колин Макрий, подпечата победата си. Спукана гума коства близо две минути на Лоикс и той се смъкна назад в класирането, а Крис спечели третата си поредна победна след рали „Куритиба” и „Асореш”.
„Бяхме толкова близо, беше уникално, трябва да поздравя Ян Копецки и Фреди за страхотната битка”, заяви щастливият победител след последната отсечка. „Фантастично е, когато сме толкова близко един до друг. Страхотно е и че спечелих три победи от четири състезания. Десетте точки са много ценни, но все още ни чака дълъг път. Рали „Ипр” беше едно наистина уникално прежвяване.”
Ян Копецки (Skoda Fabia S2000), когото Мийк специално поздрави, единствен поддържаше темпото на двамата лидери, но така и не можа да се включи директно в битката за победата. Грешката на Лоикс обаче го изведе на престижното второ място. По всичко изглеждаше, че заводският тим от Млада Болеслав ще има двама представители на подиума, но Юхо Ханинен спука гума в последния етап и се смъкна от трета на пета позиция. А кой се пребори за последното място на почетната стълбичка? Естествено Лоикс!
„Разбира се, че съм разочарован, но направихме страхотно състезание”, коментира пилотът на Peugeot Белгия Люксембург след финала. „Спуках гума, но грешката беше изцяло моя. Важното е, че много бързо се върнахме към състезателния ритъм и се преборих за място на подиума. Искам да поздрав Крис. Той направи наистина страхотно рали, беше невероятно.”
Лидерът на Abarth Джандоменико Басо беше само на крачка от четвъртото място, но подобно на Ханинен спука гума в последния етап и остана осми. Малшансът на двамата заводски пилоти изведе Петер Тсьоен (Peugeot 207 S2000) на престижната четвърта позиция. Ханинен завърши пети, а Жил Шамел (Peugeot 207 S2000) допълни челната шестица. Седмият Яспер ван ден Хювел (Mitsubishi Lancer Evo 10) завърши най-напред от представителите на класическите автомобили в група N.
За щастие и България имаше представител в най-силното рали от началото на годината. Крум Дончев стартира в Ипр с амбиции да трупа точки за европейския шампионат, но конкуренцията бе изключително тежка и националният първенец за 2004 година завърши тринайсети. При пилотите, регистрирани за ERC, Дончев финишира пети.
„Доволен съм от факта, че успяхме да натрупаме безценен опит с участието си на рали „Ипр”. Безценен, защото няма аналогично на белгийското трасе, на което да съм карал. Освен това изминаването на толкова километри бе ползотворно за следващите ни евентуални участия тук. Точно затова се радвам, че издържахме и участвахме в надпреварата от началото до самия й край”, заяви на финала лидерът в българския рали шампионат.
Следващият кръг от IRC сериите е рали „Русия”. Виборг ще бъде домакин на надпреварата между 9 и 11 юли.