Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Ирландия: Дубъл за Citroen

01.02.2009 18:47
Туит

Себастиен Льоб спечели рали „Ирландия”, първи кръг за сезон 2009 в Световния рали шампионат. Неговият съотборник в екипа на Citroen Дани Сордо осигури двойна победа на френската марка, след като завърши на втора позиция. Заводският пилот на Ford Мико Хирвонен допълни челната тройка.

В петък сутрин подобно развитие на рали "Ирландия" изглеждаше повече от абсурдно, след като Себ направи грешка при избора на гуми и изгуби цели 42 секунди още на първата отсечка спрямо най-бързия в нея Яри-Мати Латвала (Ford). 23-годишният финландец обаче за пореден път доказа, че колкото е бърз, толкова е и непостоянен в изявите си. Във втория етап изгуби контрол над автомобила си, като при последвалия удар разби окачването на предницата и спука две гуми. Латвала все пак стигна до финала на отсечката, но бе принуден да се откаже малко по-късно в прехода към следващата.

48-а победа за Себ във WRC

За изненада на мнозина след отпадането на финландеца класирането оглави дебютиралият с екипа на Stobart Ford Урмо Аава, но Себастиен Льоб бързо взе нещата в свои ръце следобед. Петкратният шампион премина към далеч по-удачните за наводнените трасета в Ирландия екстрийм гуми и с лекота се откъсна в челото. Междувременно Аава катастрофира и остави Дани Сордо и Мико Хирвонен да си оспорват второто място.

Льоб нанесе своя решителен удар в събота. С пет етапни победи от общо шест отсечки той остави далеч назад съперниците си и трябваше единствено да стигне без проблеми до финала в неделя, за да спечели първата си победа за сезона. До предпоследната отсечка днес французинът контролираше изцяло развоя на състезанието, но точно на „Донегал Бей” изтърва своя автомобил, излезе от асфалта и мина близо 60 метра по тревата преди да се върне отново на пътя. Въпреки критичната ситуация Себ продължи без проблем и спечели своята 48-a победа в Световния рали шампионат.

„Ралито беше наистина тежко. Ето защо съм много щастлив, че успях да спечеля тези десет точки”, коментира Льоб. „Важно е да са представям добре на асфалт, а при тези условия вероятността да направим грешка беше много голяма. За щастие сме тук, спечелихме. Надявам се сезонът да продължи по този начин.”

Подиумът

Другият пилот на Citroen Дани Сордо си гарантира второто място още в събота, когато Мико Хирвонен остана без серво и загуби повече от минута. „Прекрасен резултат за началото на годината", сподели Сордо. "Много съм щастлив, радвам се и за отбора. Това беше страхотен уикенд за всички нас. Условията бяха наистина много тежки. Някои отсечки бяха направо безумни заради наводнения асфалт.”

Хирвонен бе доволен от спечелените шест точки, въпреки че преди старта в „Ирландия” заяви, че ще се бори само и единствено за победата. „Имахме технически проблеми, сгрешихме  при избора на гуми в петък, така че съм доволен от третата позиция. Надявах се, че ще се мога да се боря със Сордо за второто място, но отложихме за някой друг път. Следващият старт е в Норвегия. Нямам търпение да се пренесем там, защото ще бъде много по-различно. Ето тогава започва истинската битка за титлата.”

До последен дъх

Първата тройка стана ясна още в събота по обяд, но спорът за четвъртото място се вихри до последния километър днес. Хенинг Солберг (Stobart Ford) стартира тази сутрин с аванс от 4,7 секунди спрямо Крис Аткинсън, който в Ирландия представяше новосформирания Citroen Junior Team. Още на първата отсечка австралиецът мина напред, но на предпоследната се завъртя и изгуби близо минута, като по този начин Хенинг си върна четвъртото място.  

„Това е страхотен резултат за мен. Наистина съм много щастлив”, коментира по-големият брат Солберг, който по традиция има проблеми с асфалтовите състезания. За добрия резултат на норвежеца голямо значение имаше прецизният избор на гуми, който направи днес. Хенинг караше със сликове в последните два етапа, докато Аткинсън отново избра „зимната” опция. "В края допуснахме грешка”, призна Крис. „Не мисля обаче, че имахме шанс да го бием с тези гуми. Това е животът, трябва да сме щастливи с петото място.”

В зоната на точките

Съотборникът на Аткинсън в екипа на Citroen Junior - Себастиен Ожие, завърши на шеста позиция, докато третият представител на тима - Конрад Раутенбах, отпадна още вчера, след като катастрофира на първата отсечка сутринта. Матю Уилсън (Stobart Ford) и Халид Ал-Касими (Ford) допълниха челната осмица, като за пилота от Абу Даби това е първа точка в Световния рали шампионат.

Рали „Ирландия” бе и кръг от поддържащите Джуниър серии. Аарон Буркарт (Suzuki Swift S1600) спечели първата си победа в J-WRC, след като вчера временният лидер Ханс Вайс (Citroen C2 S1600) катастрофира тежко. На втора позиця завърши Мартин Прокоп, въпреки че имаше проблеми с двигателя в петък, а в събота удари леко своя Citroen C2 S1600.

Коментари
comments powered by Disqus