Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Ирландия: Льоб убедително начело

16.11.2007 20:11
Туит

Трикратният световен шампион Себастиен Льоб увеличи аванса си в рали „Ирландия” след последните петъчни отсечки, като в края на деня звездата на Citroen завърши на 11,2 секунди пред съотборника си Дани Сордо. Испанецът бе начело в първите два съботни етапа, когато Себ имаше проблеми със задното окачване – задният ляв амортисьор остана без масло и Льоб се притесняваше, че ще загуби много време по мокрите и хлъзгави ирландски пътища.

Citroen без конкуренция 

Катастрофата на Маркус Грьонхолм в четвъртата отсечка успокои пилотите на Citroen. Льоб атакува в началото на следобедните преминавания – шампионът прескочи Сордо в петия етап, където испанецът направи грешка и изпусна спирането за един завой. Себ спечели следващата отсечка и увеличи аванса си на 6,8 секунди, въпреки че Сордо триумфира в седмия етап. Испанецът атакува отново в деветия – „Бенкрой” и намали разликата само на три секунди. Себ обаче бе най- бърз в осмата и десетата отсечка и в края на деня поведе с 11,2 секунди.

Звездата на Stobart Ford Яри-Мати Латвала си гарантира третото място в петъчните етапи, след като взе аванс в битката с втория пилот на Ford Мико Хирвонен. Мико призна, че има проблеми с колата и кара внимателно, а преди началото на вечерните етапи Хирвонен беше само на 0,2 секунди зад Латвала. След това обаче Яри-Мати вдигна темпото и до края на деня натрупа над 25 секунди преднина.

Петата позиция в края на първия ден е за Петер Солберг, единственият заводски пилот на Subaru, който все още е в челото. Сутринта норвежецът имаше проблеми с двигателя, но след това поддържаше стабилно темпо. Съотборникът му Крис Аткинсън изостана, след като се заби челно в крайпътна стена, загуби 20 минути в четвъртата отсечка, а от удара тежко пострада предницата на колата му.

„Много трудно рали, отсечките са направо кошмарни, но важното е, че колите на Citroen заемат първите две места в класирането“, заяви Льоб при завръщането си в сервизната зона в Слайго. „В етапа, където Дани ме доближи опасно, просто не бях достатъчно уверен, за да атакувам и това се отрази на представянето ми. Все пак това рали се оказва много важно, защото Маркус вече е извън играта и ние трябва да се възползваме от това.“

„Днес просто беше ужасен ден“, заяви Мико Хирвонен. „Каквото можеше да се обърка, се обърка. Въобще не съм доволен от пилотирането си. Вече се отказах да атакувам, карам на сигурно, за да мога да завърша, но и това не е лесно с оглед на атмосферните условия.“

Петъчните етапи на рали „Ирландия” взеха много „жертви” – в началото катастрофира Маркус Грьонхолм, в същата отсечка (четвъртата) се удари и Крис Аткинсън, по-късно Хенинг Солберг излетя от пътя, а лидерът в група N Андреас Айгнер мина през таван, но успя да продължи в състезанието. Повечето от заводските пилоти определят тесните и хлъзгави ирландски пътища като „кошмарни”. Седмата отсечка също беше отменена заради две катастрофирали коли.

Местният ас Крис Мийк, който завърши трети в първия етап и се движеше в челото сутринта, загуби над една минута в петата отсечка заради проблем с двигателя на неговия Subaru Impreza WRC и потъна назад в класирането.

Утре рали „Ирландия” продължава с шест скоростни отсечки – три етапа, които се карат по два пъти.

Грьонхолм: Ударът беше много силен

Като „много силен” определи удара си в четвъртата отсечка на рали „Ирландия” водачът в Световния шампионат Маркус Грьонхолм (Ford Focus RS WRC 07), който след този инцидент и отмяната на отсечката бе принуден да напусне състезанието. 39-годишният финландец загуби съзнание за няколко минути след катастрофата, но последвалите прегледи в болницата в Слайго показаха, че Маркус е невредим. Малко по-късно Грьонхолм бе докаран в сервизната зона с хеликоптер, а от Ford все още не са съобщили официално дали тимът ще се опита да върне финландеца по системата „супер рали”.

„Инцидентът стана малко преди финала на отсечката“, заяви в сервизната зона Маркус. „Спрях за един широк десен завой, но асфалтът беше изключително хлъзгав и колата излетя от пътя, като и четирите колела блокираха. Просто полетяхме като шейна. Все пак успях да завъртя леко колата и тръгнахме „с вратите напред”. Забихме се в каменна стена, а ударът беше много силен, автомобилът мигновено спря, ударихме се наистина много, много здраво. И двете леви колела се откъснаха при сблъсъка. Сега малко ме боли вратът, но това е всичко. В болницата потвърдиха, че нищо ми няма. Знам, че ще ми е много трудно да се преборя за световната титла, ако Себ спечели тук, но битката още не е свършила, няма да се предаваме.

Георги Иванов

Слайго, Ирландия
Коментари
comments powered by Disqus