Себастиен Льоб (Citroen) спечели рали „Испания“, предпоследен кръг от WRC и увеличи на осем точки аванса си в шампионата на пилотите спрямо Мико Хирвонен (Ford). При производителите Citroen си гарантира и на теория титлата въпреки отпадането на Ожие.
Себ излезе начело в последния петъчен етап, след като Яри-Мати Латвала (Ford) спука гума и запази първата позиция до края на надпреварата, въпреки че финландецът демонстрира страхотно темпо по асфалтовите отсечки в събота и неделя. Заводският пилот на Ford трябваше да завърши втори, но логично преотстъпи позицията си на Мико Хирвонен, който остава в битката за титлата кръг преди края, макар и с осем точки пасив.
Третият претендент Себастиен Ожие (Citroen) вече няма и теоретични шансове, след като дори не завърши. Две спукани гуми, съответно в петък и събота, го оставиха на пета позиция, а в предпоследната отсечка днес повреда в двигателя стана причина за отпадането му. Въпреки проблемите на Малкия Себ Citroen си гарантира и на теория седмата титла при производителите.
Дани Сордо изведе MINI на четвърта позиция, а неговият съотборник Крис Мийк остана пети, въпреки че спечели „пауър стейджа“. Мадс Йостберг (Stobart Ford) завърши шести, следван от Евгени Новиков, който този път кара със заявка на Citroen Racing Tecnologies, след като неговите спонсори поискаха руснакът да изпробва DS3 WRC.
Челната десетка след излитането, което направи Матю Уилсън (Stobart Ford) в предпоследния етап, допълниха Хенинг Солберг (Stobart Ford), Денис Куиперс (Ford Fiesta RS WRC) и Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000). С десетата си позиция, която е и първа при „суперите“, финландецът спечели титлата в S-WRC, година след като триумфира в IRC.
Последният кръг от WRC е във Великобритания от 10 до 13 ноември.