Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Испания: Ожие отмъкна победата под носа на Латвала

27.10.2013 16:18
Туит
Рали Испания 2013

Три седмици след като спечели първата си шампионска титла, Себастиен Ожие стигна и до победата на рали "Испания". Заводският пилот на VW направи феноменален последен ден от надпреварата и изпревари съотборника си Яри-Мати Латвала в предпоследната отсечка.

Рали "Испания" определено не започна добре за Ожие, който спука гума в шестия етап и загуби близо минута спрямо лидерите. В този момент изглеждаше малко вероятно французинът отново да се включи в спора за победата, но нестандартният формат на базираната в Коста Даурада надпревара му даде възможност да притисне Латвала и Дани Сордо (Citroen) на финала на състезанието.

Последният трети ден на рали "Испания", който за разлика от предишните два включваше основно макадамови отсечки, започна ударно за Латвала. Финландецът трябваше да чисти етапите, но въпреки това се откъсна от своя преследвач Дани Сордо, като разликата помежду им мина десет секунди след сутрешните минавания.

Междувременно обаче Ожие топеше с бясна сила изоставането си благодарение на по-задната стартова позиция, което му даде възможност да атакува първото място в предпоследния етап. И го направи успешно, макар че за това съществено значение имаха техническите проблеми на Латвала. На финала на предпоследната отсечка от двигателния отсек на финландеца излизаха пламъци, което реално го извади от битката за първото място, въпреки че той изоставаше само на секунда и половина от него.

Съдбата на Дани Сордо съвсем не бе по-лека. Испанецът също имаше шансове да се бори за победата, но в същия този предпоследен етап излетя от пътя и отпадна заради повреда в окачването. Това осигури комфорта на Ожие, който спечели третата си поредна победа след "Австралия" и "Франция" и общо осмата за сезона.

Въпреки техническите проблеми Латвала стигна втори до финала, което и на теория гарантира титлата на VW в шампионата на отборите. Подиумът допълни Мико Хирвонен (Citroen), който направи поредното си безлично състезание.

Тиери Нювил (M-Sport) имаше проблеми с настройките на своя автомобил в петък и в събота, а във втория неделен етап спука гума, което му отреди четвърто място на финала. Следващите четири позиции също бяха за пилоти с Ford Fiesta RS. Евгени Новиков завърши пети, следван от Мадс Йостберг, Мартин Прокоп и дебютиралия зад волана на WRC автомобил Хайдън Падон.

Девети в общото класиране завърши Роберт Кубица (Citroen DS3 RRC). Това бе напълно достатъчно за победата във WRC2, която пък от своя страна му гарантира и на теория титлата в поддържащия шампионат. Благодарение на отличните си изяви напоследък Кубица ще има възможност да кара заводски подготвен Citroen DS3 WRC на финалното за сезона рали "Великобритания". Ако бившият пилот от Формула 1 се представи подобаващо там, съвсем не е изключено догодина да кара за екипа на Citroen.

Абдул Азис Ал-Кувари, който бе основният съперник на Кубица във WRC2, дебютира зад волана на Ford Fiesta RS WRC в Испания. Въпреки това катарецът завърши зад Кубица на десета позиция. Пълните резултати може да видите тук.

Финалният кръг от WRC за сезон 2013 е рали "Великобритания" (14-17 ноември).

Коментари
comments powered by Disqus