Авансът на Маркус Грьонхолм остана шест точки, след като Себастиен Льоб спечели първото от трите асфалтови състезания в края на сезона.
Citroen записа трета поредна двойна победа в рали “Испания”, а Себастиен Льоб спечели за трети пореден път състезанието, като този успех на французина съкрати аванса на лидера в класирането Маркус Грьонхолм на шест точки. Льоб и Дани Сордо повториха постижението си от миналата година, като класирането на испанеца бе много важно, тъй като той “открадна” две точки от финландската звезда на Ford.
В последния ден на ралито Себ и Дани взеха по един етап, а две отсечки спечели Грьонхолм, но на финала разликата между победителя и финландеца бе много близка до тази от края на втория ден – 39,8 секунди. Сордо завърши на 13,8 секунди от съотборника си.
“Tази победа е много важна за шампионата”, заяви на финала Себ. “Надявам се да постигнем същия резултат и в следващите два асфалтови старта, а в другите ралита ще видим какво ще стане. Днешните отсечки бяха дълги – две минавания на етапи с дължина 16 и 26 километра и трябваше да запазя концентрация, което не беше лесно. Не се налагаше да поемам рискове и в същото време трябваше да съм достатъчно бърз.”
“Времето, което загубих в последната петъчна отсечка – 34 секунди, се оказа решаващо за крайния резултат в ралито”, обясни Маркус. “Просто не бях готов да рискувам твърде много с твърдите сликове на дъжда и изостанах. Сега трябва да съм по-бърз в Корсика, да съм поне втори на финала. Миналата година там завърших втори, така че се надявам на нов успех. Опитах се да притисна двамата пилоти на Citroen пред мен, но не се получи. Те не допуснаха нито една грешка и нямаше как да ги догоня.”
“Много съм щастлив, защото успях да победя Маркус Грьонхолм, а в това в Световния рали шампионат означава много”, заяви Сордо. “Надявам се на успех и в Корсика.”
Вторият пилот на Ford Мико Хирвонен нямаше проблеми да опази четвъртото място, тъй като сензацията от рали Германия Франсоа Дювал (Citroen Xsara WRC) остана пети, на над 1 минута от финландеца. Хирвонен върна газта още в края на втория ден и днес обяви, че ще кара за завършване и ще пази гърба на Маркус, ако все пак Дювал се активизира. Белгиецът пък обясни, че успешният край на ралито е много важен за него и бъдещето му, а за последно използваше такива реплики в края на миналата година, след което си осигури място в Stobart Ford.
Едва шести финишира световният шампион за 2003 година Петер Солберг, но норвежецът отбеляза, че колата на Subaru става все по-бърза и че очаква в Корсика да е още по-близо до челото. Днес Петер записа седмо, пето, осмо и четвърто време в четирите отсечки и на финала бе шести в крайното класиране, на 2.54,1 минути, но на малко над 25 секунди от Дювал.
Челната осмица в Испания допълниха Латвала и вторият пилот на Subaru Крис Аткинсън.
Следващият кръг от Световния рали шампионат е предстоящия уикенд – рали “Корсика”, 13-и старт за сезон 2007.