Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Каталуня: Микелсен е номер едно след драма с Ожие

25.10.2015 13:55
Туит
Рали Каталуня: Микелсен е номер едно след драма с Ожие

Андреас Микелсен спечели рали Каталуня и първата си победа във WRC, след като съотборникът му в екипа на VW Себастиен Ожие катастрофира малко преди финала на надпреварата. Яри-Мати Латвала (VW) и Дани Сордо (Hyundai) допълниха подиума в Испания

След като Ожие си гарантира третата титла, интригата в Световния рали шампионат до голяма степен приключи. Предпоследния кръг за сезона обаче се превърна в истински трилър, след като финалната отсечка определи победителя в надпреварата.

Ожие държеше всичко под контрол преди последния етап, тъй като преднината му спрямо втория Микелсен бе над 50 секунди. В този момент той изглеждаше сигурен победител, но борбата за второто място правеше финала на надпреварата изключително вълнуващ. Само 1,4 десети разделяха Латвала и Микелсен, които нямаше какво да губят и дадоха пълната газ в последната отсечка.

Първи по трасето от пилотите на VW мина Латвала. Финландецът спореше с Ожие в петък и събота сутрин, но проблем със спирачките и спукана гума в дванайсетата отсечка го оставиха на минута зад лидера. Така единствената постижима цел за него бе второто място.

И то обаче изглеждаше изгубено, след като три етапа преди края Латвала се завъртя. Микелсен обаче му върна жеста и в следващата отсечка допусна аналогичната грешка. Разликата помежду им бе само 1,4 секунди 12,1 км преди финала. Финландецът бе перфектен в пауърстейджа, но Микелсен показа изумително темпо и завърши пред своя съотборник в крайното класиране.

Норвежецът и навигаторът му Ола Фльоне определено не криеха радостта от спечеленото второ място, когато вратата на техния VW Polo R WRC се отвори за традиционните интервюта. Точно в този момент на един от бързите леви завои Ожие допусна нелепа грешка и се заби в мантинелата, като по този начин подари победата на своя съотборник.

"Не знам какво да кажа, невероятно е, не мога да повярвам", заяви веднага след финала щастливият Микелсен. "Това не е начинът, по който исках да спечеля първата си победа, но се борехме много здраво. Имахме проблеми на макадама, на асфалта обаче бяхме бързи. Разликата с Латвала преди финалната отсечка бе много малка, Ожие допусна тази грешка и ние спечелихме!"

След катастрофата на Ожие Латвала се изкачи на втора позиция, а подиумът допълни Дани Сордо. Резултатът на испанеца е от ключово значение за борбата между Hyundai и Citroen в шампионата на производителите. Двата тима си оспорват второто място, като французите имат аванс от четири точки кръг преди края.

Пилотите на френския производител Мадс Йостберг и Крис Мийк допълниха челната петица, като само 1,9 секунди разделиха двамата на финала. Хейдън Падън завърши шести, след като съотборникът му в екипа на Hyundai Тиери Нювил отново нямаше късмет. Повреда в трансмисията изхвърли белгиеца от пътя етап преди края и въпреки това той се добра до финала и дори завърши осми.

Частникът Мартин Прокоп, който остана седми, бе най-предно класиралия се пилот с Ford Fiesta RS WRC, след като двамата титулярни състезатели на M-Sport От Танак и Елфин Еванс катастрофираха в събота. На макадама в петък Танак спореше дори за първото място, но преходът към асфалтовите отсечки спря устрема на естонеца.

Деветият Понтус Тидеман спечели WRC2 категорията, като съотборникът му в екипа на Skoda Ян Копецки допълни челната десетка. Пълните резултати може да видите тук.

Последният кръг за сезона е рали "Уелс", което стартира на 12 ноември.

Коментари
comments powered by Disqus