Себастиен Ожие спечели рали "Каталуня" и втората си поредна титла в Световния рали шампионат. Кръг преди края французинът е недостижим в класирането при пилотите, след като съотборникът му в екипа на VW Яри-Мати Латвала остана втори в Испания.
След провала във Франция Себастиен Ожие бе длъжен да спечели рали "Каталуня", за да си гарантира и на теория титлата във WRC. И го направи, макар че късметът до голяма степен му помогна. Първият ден на испанската надпревара бе на макадам и Ожие като лидер в шампионата и първи в стартовия списък бе принуден да чисти отсечките. На теория това трябваше да го забави, на практика обаче бе огромен бонус за французина. Прахолякът, който се вдигна зад него, пречеше на пилотите в по-задни позиции и Ожие завърши деня с аванс от цели 36,6 секунди в челото на класирането.
Проблемите с видимоста и серия от малки грешки костваха огромното изоставане на Латвала и въпреки това той не се отказа. Финландецът спечели четири от шестте отсечки в събота и шестте неделни, включително и финалния "пауърстейдж". Това обаче не бе достатъчно. 11,3 секунди гарантираха победата на Ожие и втората му поредна титла.
Редом до двамата пилоти на VW на подиума се качи и Мико Хирвонен (M-Sport Ford). За финландецa това е второ класиране в челната тройка от началото на сезона и е огромна изненада с оглед на факта, че асфалтът не е най-любимата му настилка, а след макадамовите отсечки в петък бе едва пети. Въпреки това Хирвонен прогресира до подиума в края на надпреварата и направи сериозна заявка за оставането си в отнора на M-Sport, който продължава битката за второто място при производителите със Citroen и Hyundai.
Новите асфалтови гуми на Michelin са една от причините за прогреса на Хирвонен в Испания, както и за провала на Андреас Микелсен. Заводският пилот на VW спореше с Мадс Йостберг (Citroen) за третото място в събота, но спука гума и загуби близо три минути в единайсетата отсечка. За капак на всичко навигаторът му Ола Фльоне се чекира за финалния етап минута по-късно и наказателните десет секунди оставиха Микелсен зад шестия Тиери Нювил (Hyundai) в крайното класиране.
За Hyundai стартът в Испания определено не мина добре. В началото Нювил дори притискаше Ожие за първото място, но удари банкета в последната петъчна отсечка и загуби над две минути. Съотборникът му Дани Сордо също като Микелсен закъсня за старта на предпоследния етап в петък заради навигаторска грешка и в крайна сметка завърши на пета позиция. Третият пилот на корейците Хайдън Падън спечели първата си етапна победа в петък, но още на следващата отсечка се озова в канавката, което отреди деветото му място на финала.
По подобен сценарий се разви надпреварата и за екипа на Citroen. Мадс Йостберг стигна до четвъртото място, но две спукани гуми извадиха Крис Мийк от надпреварата още след третия етап, тъй като британецът имаше една-единствена резервна. Елфин Еванс (M-Sport Ford) също стана жертва на тежките петъчни етапи и направи цели три катастрофи в рамките на отварящия ден.
Грешките на голяма част от фаворитите, както и проблемите на Роберт Кубица (Lotos Ford), който кара само с предно предаване в събота сутрин, а впоследстиве откъсна и едно от предните си колела, позволиха на частния пилот на Ford Мартин Прокоп да стигне до осмото място. Челната десетка допълниха Падън и победителят във WRC 2 Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC). Кен Блок (M-Sport Ford) също бе на крачка от точките, но спука гума в последния етап, което го прати дванайсети на финала. Пълните резултати може да видите тук.
Последният кръг във WRC е след три седмици във Великобритания.