Себастиен Льоб и Дани Сордо спечелиха четвъртата двойна победа за Citroen в Испания, като по този начин френският тим си гарантира титлата при производителите един кръг преди края на сезона. Заводският пилот на Ford Мико Хирвонен завърши трети, което позволи на Себ да се доближи само на точка от него във временното класиране при пилотите.
Рали „Катауня” бе едно от най-скучните състезания през сезона, но и залогът бе прекалено голям, за да бъде различно. Себастиен Льоб и Дани Соро наложиха непосилно за останалите пилоти темпо в петък, като двамата се откъснаха още тогава на повече от половин минута пред третия Хирвонен. Същевременно интрига за първото място на практика нямаше, въпреки че Сордо демонстрира страхотно темпо в собственото си състезание. Оливие Кеснел просто бе инструктирал предварително своите пилоти, че победата е за борещият се за шеста поредна титла Себ, а второто място – за неговия съотборник.
По предварителен план
И двамата пилоти на Citroen не поемаха никакви излишни рискове в последния трети ден, като в крайна сметка Себ спечели първото си рали след „Арженина” през май, а Дани Сордо завърши втори, на 12 секунди зад своя съотборник. Десетте точки за Себ на „Каталуня” завързаха допълнително интригата за шампионската титла, като кръг преди края на сезона Хирвонен е начело с аванс от една точка.
„Тази победа съвсем не беше лека, защото Дани наложи страхотно темпо веднага след старта”, коментира Льоб, който за пети пореден път печели в Испания. „Опитахме се да се борим, но знаехме, че не трябва да допускаме грешки, защото както за отбора, така и за мен, беше изключително важно да завършим на първите две места.”
С мисъл за Великобритания
Мико Хирвонен изненада дори самия себе си в петъчната сутрин, когато поддържаше времена, сходни с тези на заводските пилоти в Citroen. С напредването на деня обаче, съответно и с покачването на температурите, темпото на финландеца падна, като той се оплакваше от сериозно недозавиване.
След шестте отсечки в петък Мико вече изоставаше с повече от половин минута и още тогава заяви, че ще кара на сигурно до края на надпреварата и ще атакува на калния макадам във Великобритания, където по традиция се чувства много по-комфортно. Разликата между него и Льоб, както вече споменахме, е само точка, което означава, че Хирвонен трябва да се бори единствено за победата, ако иска да спре французина по пътя към шестата му поредна титла.
Опит срещу младост
Рали „Каталуня” бе дебютно състезание за Петер Солберг зад волана на Citroen C4 WRC, спецификация 2008. Бившият световен шампион започна надпреварата предпазливо, признавайки че има нужда от известно време, за да свикне с автомобила. Постепенно обаче Солберг вдигна темпото, като в крайна сметка спечели четири етапа и четвъртото място.
Себастиен Ожие (Citroen Junior) стартира тази сутрин с амбицията да се бори със Солберг, но още след втория етап трябваше да се откаже заради силните резултати на норвежеца. „Прекалено късно е, за да го атакувам, така че прекратяваме опитите. Ще завършим по този начин”, обясни след „Санта Марина” малкият Себ, който вчера получи обещание от тим-шефа на Citroen Олвие Кеснел, че ще кара за французите и догодина. Дали отново за Citroen Junior или като трети пилот на заводския тим, предстои да разберем.
В челната десетка
Вторият пилот на Ford Яри-Мати Латвала не демонстрира по никакъв начин скоростта си в Испания и кара с една-единствена цел – да завърши. Поради тази причина финландецът остана на незавидната шеста позиция. Матю Уилсън (Stobart Ford) финишира седми, докато неговият съотборник Хенинг Солберг трябваше да се задоволи с деветия резултат. Между тях място намери Федерико Вийагра, чиято програма с Munchi’s Ford за сезон 2009 приключи именно в Испания.
Френският ветеран Дани Снобек с бившия заводски Peugeot 307 WRC отново показа, че възрастта е без значение, когато си с бензин в кръвта и се пребори с Конрад Раутенбах (Citroen Junior) за десетото място въпреки своите 63 години. Съотборникът на Раутенбах Евгени Новиков, който стартира отлично рали „Каталуня” и след първия ден се движеше седми, катастрофира вчера, но се включи отново надпреварата по системата „супер рали” тази сутрин. Още в първата отсечка днес обаче руснакът отново допусна грешка и отпадна.
Победа за Вайс в J-WRC
Рали „Каталуня” бе и последен кръг от поддържащия джуниър шампионат. Мартин Прокоп (Citroen C2 S1600), който си гарантира титлата още във Финландия, водеше убедително колоната, но катастрофира в десетия етап. От неговата грешка се възползва холандецът Ханс Вайс (Citroen C2 S1600), спечелил първата си победа в J-WRC.
Само един старт остава до края на сезона, но най-интересното тепърва предстои. Поредният, но и последният кръг в битката между Мико Хирвонен и Себастиен Льоб започва на 23 октомври във Великобритания.
Николай
Ще трябва доста да се напънат ,за да измислят някаво наказание за Ситроените.
Кирил
Очертава се интересен финал на сезона :-)