Кими Райконен (Citroen Junior) катастрофира на шейкдауна, предшестващ рали „Испания“, предпоследен кръг от WRC. Заради пораженията по ролкейджа на неговия автомобил той няма да стартира в надпреварата.
Единствената добра новина за Citroen Junior е, че Райконен и навигаторът му Кай Линдстрьом са невредими.
„Кими мина през таван на един ляв завой“, обясниха от тима. „Автомобилът подскочи, минавайки през банкета от вътрешната страна на завоя, след което се завъртя от външната. Състоянието на автомобила не е добро и не знаем дали те ще стартират.“
Тази година шейкдаунът на рали „Каталуня“ включва както участък на асфалт, така и такъв на макадам, за да съответства на характера на надпреварата – за първи път класическото испанско състезание ще използва различен тип настилки. Това до известна степен обяснява грешката на Кими, тъй като гумите на Pirelli за макадам и значително по високото окачване се отразяват драстично върху поведението на автомобила на асфалт.
За Райконен това е пореден инцидент в дебютната му година като рали пилот и идва може би в най-лошия момент, тъй като мениджърският екип на финландеца работи активно по осигуряването му на нов договор със Citroen Junior.
Видеоклип от инцидента може да видите тук.
Претендентите за победата
Най-добър резултат на шейкдауна записа новият стар шампион Себастиен Льоб (Citroen). Французинът спря хронометрите на 2:08.6 секунди, а втори остана Петер Солберг (Citroen C4 WRC) с 2:09.7. Резултатите на първите 10 може да видите тук.
Преди старата на рали „Каталуня“ център на вниманието е Дани Сордо, тъй като испанецът най-накрая ще има възможност да спечели първата си победа във WRC. Сордо винаги е показвал отлична скорост в домашната си надпревара, но пък винаги е трябвало да се примирява с факта, че водещият пилот на Citroen е Льоб и именно той се бори за шампионската титла. В случая и двете отличия – при пилотите и конструкторите, са спечелени, което дава карт-бланш на испанеца да се пребори за успеха и по този начин да запази мястото си в екипа на Citroen.
Ако преди година ситуацията беше подобна, вероятността Дани да спечели бе твърдо над 80%. През 2010 г. обаче рали „Каталуня“ включва и макадамови отсечки, което със сигурност ще го затрудни, така че прогнозата на ams е за една наистина оспорвана битка между него, Льоб и Петер Солберг, който е твърдо решен най-накрая да се пребори със заводските си колеги. Екипът на Ford отдавна отписа сезон 2010, така че едва ли ще има изненади от Латвала и Хирвонен.
Второ време за Славов
Българинът Тодор Славов (Renault Clio R3) даде второ време при младежите, като резултатът му е с 2,3 секунди по-слаб от този на Ханс Вайс (Citroen C2 S1600). Холандецът е и основният съперник в битката за световната титла на лидера във временното класиране Аарон Буркарт (Suzuki Swift S1600), който завърши на четвърто място с изоставане от 5,9 секунди.
„Трасето не бе много дълго, но предложи комбинация от макадам и асфалт. Това ни помогна да направим добри настройки за утрешния ден, където основно ще караме на макадам, но има и доста асфалтови участъци. Доволни сме от постижението си и очакваме с нетърпение утрешните етапи,” отбеляза Тодор Славов след края на шейкадауна на рали Каталуня.
В 21:00 българско време е церемониалният старт на състезанието, който ще бъде даден в световноизвестния увеселителен парк Порт Авентура. истинската битка обаче започва утре с първия специален етап „Тера Алта”, който ще стартира в 9:53 ч. българско време. В програмата на първия състезателен ден са предвидени общо 3 скоростни отсечки, които ще се преминат по два пъти. Общата дължина на специалните етапи за утрешния ден е 125,96 километра.
Aнонимен
Късмет Тоше!!! Всички тук ви стискаме палци!!!
Георги
Правилно сте написали ролкейдж.Аман от ролбари.Нищо,че не е на български все пак е нещо.Все пак по-правилно е предпазна/тръбна/ клетка.
Aнонимен
Поредният знак, че трябва да се връща в Ф1, ралито не е за него. Ако не, да се пенсионира и да си пие водката кротко ...
Aнонимен
Кой е като Кими? Линдстрьом трябва да е див мазохист камикадзе, друго обяснение няма!