Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Каталуня: Себ остава начело. Славов вече е трети в J-WRC

23.10.2010 19:31
Туит

Само 90 километра делят световния шампион Себастиен Льоб (Citroen) от победа номер 61 в неговата кариера и Тодор Славов (Renault Clio R3) от бронза в J-WRC.

Частният пилот на Citroen Петер Солбер и заводският му колега Дани Сордо ще спорят за oстаналите две места на подиума, след като Яри-Мати Латвала имаше проблеми с настройките сутринта, съотборникът му в екипа на Ford Мико Хирвонен – с турбото, а Себастиен Ожие (Citroen Junior) допусна грешка още във втория етап днес.

Льоб спечели и трите отсечки от сутрешните минавания, с което си гарантира първата позиция по време на обедния сервиз и то с аванс от цели 46,2 секунди спрямо втория. А той се казваше Петер Солберг, след като основният преследвач на световния шампион Себастиен Ожие катастрофира на „Ла Мусара”. Бъдещият титуляр на Citroen бе твърдо решен да не изостава от Льоб, въпреки че на асфалт това е мисия невъзможна, но се завъртя и удари една от стените кай пътя на втората отсечка тази сутрин. В резултат Малкия Себ изгуби повече от 15 минути, а Големия завърши деня с 44.4 секунди аванс.

Сериозни проблеми имаха и пилотите на Ford. Яри-Мати Латвала направи добро каране на макадама вчера, но избра прекалено твърдо окачване за асфалтовите етапи днес и постепенно започна да изостава спрямо темпото на лидерите. Финандецът направи нужните корекции по време на обедния сервиз, но в предпоследния етап бе изпреварен от Дани Сордо и се смъкна на четвърта позиция с 1:11 минути пасив спрямо Льоб. Мико Хирвонен е пети, но пък неговото изоставане е повече от шест минути, тъй като на „Санта Марина 2” той получи повреда в с турбото.

Много оспорвана се очертава битката за второто място, която с катастрофата си Ожие делегира на Дани Сордо и Петер Солберг. Испанецът определено разочарова вчера, тъй като изгуби приблизително минута на макадама, но вдигна неимоверно темпото на любимия си асфалт и с етапна победа на „Ла Мусара 2” излезе на трета позиция, намалявайки аванса на втория Солберг на 13,9 секунди. Бившият световен шампион пък контрира с успех в последния за деня етап и утре ще стартира с преднина от 16,9 секунди спрямо Сордо.

Проблемите на Ожие изведоха Матю Уилсън (Stobart Ford) на шеста позиция, а частният пилот на Ford Фригеш Туран, когото наблюдавахме в България зад волана на Peugeot 37 WRC, е на отличното седмо място. Осмият Хенинг Солберг пък изпревари Халид Ал-Касими (Ford) и Кен Блок (Monster Ford), въпреки че кара Fiesta S2000, а не Focus RS WRC като двамата си съперници.

90 километра до бронза

По отличен начин се развива рали "Каталуня" за българския участник Тодор Славов. Варненецът започна деня от четвъртата позиция в J-WRC, но още след първия етап се изкачи с едно място нагоре, след като претендентът за титлата Аарон Буркарт (Suzuki Swift S1600) катастрофира броени метри преди финала на отсечката.

Всички пилоти след Славов не завършиха втория ден на рали „Каталуня”, което означава, че той трябва просто да стигне до финала, за да си гарантира третата позиция както в Испания, така и в крайното класиране за J-WRC.

„Денят мина добре за нас, не натискаме и просто караме, за да завършим”, коментира Славов за auto motor und sport след вечерния сервиз. „Мъчим двигателя и скоростната кутия и се надяваме да нямаме никакви проблеми до финала. Получихме малка повреда в електрическата система, но успяхме да я отстраним в сервиза, така че продължаваме напред.”

Битката за лидерството сред младежите придобива все по-интересен вид. След пет етапни победи днес холандецът Ханс Вайс (Citroen C2 S1600) съкрати преднината на местния пилот Йери Лемес (Renault Clio S1600) на едва 14,1 секунди преди последните четири етапа утре. И второто място на Вайс ще му е достатъчно да спечели титлата, но не и ако утре Буркарт се върне по системата супер рали и се пребори за четвъртата позиция. При този сценарий германецът ще е шампион.

В неделния ден пилотите ще трябва да преминат общо два пъти по две трасета. Откриващата отсечка в неделя е и най-дългата в състезанието – 42-километровия етап „Ел Приорат”. След него участниците в рали Каталуня ще трябва да изминат и „Ла Сера д’Алмос”, който е дълъг едва 4,11 километра. Първото минаване на „Ел Приорат” стартира в 09:40 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus