Тодор Славов (Renault Clio R3) завърши втори при младежите на рали „Испания” и по този начин си гарантира третото място в крайното класиране за J-WRC. Себастиен Льоб (Citroen) спечели победа номер 61 в кариерата си.
Тази година екипът на Булбет избра да кара в Световния рали шампионат, както и да направи няколко епизодични включвания в българския, което се оказа и най-правилното решение с оглед на скандалите около родната надпревара и опитът, който се трупа във WRC. Въпреки всички проблеми с бюджета и постоянната неяснота около това дали ще има пари за всяко следващо състезание, Славов изпълни цялата си програма и с второто място на рали „Каталуня” спечели бронзовите отличия в J-WRC, което е и най-доброто постижение за български пилот на международната сцена през последните години. В допълнение 14-ото място на варненеца в крайното класиране на испанската надпревара е най-добрият резултат за наш пилот във WRC въобще.
В действителност темпото на Славов бе далеч от това, което поддържаха водещите състезатели в категорията, тъй като дори и четвъртото място щеше да е достатъчно за спечелването на бронзовите отличия в J-WRC. Серия от грешки на състезателите пред варненеца обаче му позволиха да запише 18 точки в актива си, като най-дейни в това отношение бяха двамата претенденти за титлата.
По всичко личеше, че Аарон Буркарт (Suzuki Swift S1600) отново ще трябва да се прости с нея, след като в събота сутрин германецът катастрофира, а днес Ханс Вайс (Citroen C2 S1600) оглави класирането в резултат на гумата, която Йери Лемес (Renault Clio S1600) спука при първото минаване на „Ел Приорат”. При второто каране на най-дългата отсечка, което бе и предпоследният етап на рали „Каталуня”, обаче холандецът получи повреда в сензора на коляновия вал и изгуби приблизително 15 минути. Така победата отиде при Лемес, второто място - при Славов, а титлата – при Буркарт, върнал се в надпреварата по системата супер рали. Това е и последната година за J-WRC шампионата, тъй като догодина той ще бъде заменен от WRC Academy, където младите пилоти ще се състезават с идентични Ford Fiesta R2 на M-Sport и гуми на Pirelli.
Познайте кой!
Битката за победата в основното класиране на рали „Каталуня” далеч не бе толкова оспорвана, колкото при младежите, тъй като лидерът Льоб стартира последния ден с аванс от над 40 секунди. Без да поема никакви рискове, световният шампион стигна до финала и спечели 61-ата си победа в своята кариера.
За второто място обаче се развихри впечатляващ двубой между частния пилот на Citroen Петер Солберг и заводския Дани Сордо. Световният шампион за 2003 г. се оплака от настройките на предния си диференциал още вчера, като заради тях гумите на неговия C4 WRC прегряваха много по-бързо отколкото на останалите пилоти. Въпреки това авансът му в края на съботния ден спрямо Сордо бе 16,9 секунди, но преди финалната отсечка той бе стопен на 5,1 след три етапни победи за Сордо. Така 4,11-километровата „Ла Сера д’Амос” трябваше да реши конфигурацията на подиума, а тя бе спечелена от Солберг – второ място за норвежеца и трето за Дани, за когото това е последен старт със заводския тим на Citroen.
Екипът на Ford трябваше да преглътне поредния горчив хап в Испания, тъй като на асфалтовите етапи в събота и неделя Focus RS WRC изоставаше драстично спрямо C4 WRC. За капак Мико Хирвонен получи повреда в турбото в събота следобед, което го остави пети, на пет минути зад четвъртия Яри-Мати Латвала. Резултатите на двамата можеха да бъдат още по-лоши, ако в събота Себастиен Ожие (Citroen Junior) не бе катастрофирал. Бъдещият заводски пилот на Citroen имаше проблеми и днес, след като получи повреда в окачването при първото минаване на „Ла Сера д’Амос”, но въпреки това се пребори с Денис Куиперс (Ford Fiesta S2000) за десетото място и последната точка.
Матю Уилсън (Stobart Ford) отново бе далеч от темпото на водещите пилоти и въпреки това финишира шести, макар и с повече от осем минути пасив. Седмият от вчера Фригеш Туран (Ford Focus RS WRC) катастрофира, което изведе пилота на Ford Халид Ал-Касими на седма позиция, а Хенинг Солберг направи поредното си силно състезание с Ford Fiesta S2000, финиширайки осми. Деветият Кен Блок (Monster Ford) пък спечели първите си точки в световния шампионат.
Последният кръг от WRC е рали „Великобритания” (11-14 ноември).
boro
Страхотно постижение! Догодина във WRC поне със S2000 :-)
Aнонимен
Браво Тошко!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Остави много хора в България замислени!!!!!!!