Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Кипър: Ал-Атия спечели първата си победа в IRC

06.11.2010 20:58
Туит

Насер Ал-Атия (Ford Fiesta S2000) спечели рали „Катар”, последен кръг от IRC. Това е първа победа за катареца в сериите от две негови участия.

Ал-Атия изоставаше след първия ден на рали „Кипър”, след като спука две гуми в седмия етап вчера, а в шестия бе наказан с 10 секунди заради фалстарт. Основният му конкурент за победата Мартин Прокоп (Ford Fiesta S2000) го затрудни допълнително в първата отсечка тази сутрин с етапна победа. Късметът обаче се усмихна на катареца при следващите две, защото Прокоп скъса полуоска и изгуби близо четири минути.

Вчера Ал-Атия и Прокоп бяха с класа над останалите и бе логично да предположим, че след проблемите на чеха Ал-Атия няма да срещне никакви затруднения до финала, но Роджър Фегали (Skoda Fabia S2000) се озова само на 7,9 секунди зад него след отлично каране по време на сутрешните минавания. Ливанецът обаче така и не можа да атакува Ал-Атия, който с три етапни победи излезе краен победител в надпреварата, финиширайки с половин минута аванс спрямо Фегали.

Прокоп се смъкна на четвърта позиция след единайсетата отсечка, но на 32-километровата  „Фиони” (СЕ13) с лекота изпревари сътборника си в чешкия национален тим Яромир Тарабус (Ford Fiesta S2000) и в крайна сметка се пребори за последното място на подиума.

Ford и M-Sport не само че спечелиха втората си победа за сезона (първата дойде на рали „Монте Карло”), но и пласираха три от автомобилите си в челната четворка. Ако двигателят на Андреас Микелсен не бе блокирал вчера, то резултатът на Синия овал можеше да още по-впечатляващ.

В случая обаче трябва да отбележим, че заводският тим на Skoda и препараторът на Peugeot Kronos пропуснаха надпреварата. Това пък от своя страна даде възможност на кипъреца Никос Томас (Peugeot 207 S2000) да завърши на пета позиция при първия си досег с S2000 автомобил. Шестият Роман Креста (Mitsubishi Lancer Evo 9) бе най-бързият пилот с класически автомобил N4. Резултатите на първите десет може да видите тук.

И двете титли в IRC сериите бяха решени още преди старта на рали „Шотландия, но в категорията IRC 2WD за автомобили с един двигателен мост все още имаше някои въпросителни. Хари Хънт (Ford Fiesta R2) трябваше да запише точка, за да стане шампион, и не само че го направи, а и спечели рали „Кипър” в класа си. Това е едва втора година за Хънт в рали спорта, така че успехът му определено е значим въпреки липсата на конкуренция в IRC 2WD през по-голямата част от сезона.

Битката в Кипър продължава с рали Golden Stage в неделя, когато ще бъдат разпределени 150 000 евро награден фонд. Регламентът на нестандартното рали включва само две минавания по една 25-километрова отсечка, като пилотът, записал най-добър сборен резултат, ще спечели първото си по рода състезание.

Коментари
comments powered by Disqus