Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Кипър: Атия е последният победител в IRC, а Микелсен - последният шампион

04.11.2012 19:07
Туит

Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC) спечели последния кръг в историята на IRC сериите, а Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000) официално бе обявен за шампион. Това е втора поредна титла за норвежеца.

Интрига за шампионската титла преди старта в Кипър нямаше, тъй като Skoda реши да не участва с двамата си заводски пилоти в надпреварата и остави Андреас Микелсен необезпокояван в челото на класирането. Състезанието край Пафос обаче имаше своя заряд, защото от една страна бе последното в историята на IRC, а от друга – то трябваше да определи шампионите в двете поддържащи категории.

Битката в генералното класиране за съжаление се реши още в първата същинска отсечка. След като Микелсен спечели суперспециалния етап в петък вечер, спука гума в събота сутрин и загуби над две минути. Норвежецът имаше и проблеми с окачването и в крайна сметка завърши първите минавания с пасив от над минута и половина, въпреки че Ал-Атия скъса полуоска в четвъртия етап.

Тъй като крайният изход от състезанието нямаше значение за крайното класиране на Микелсен в шампионата, той реши да атакува на пълна газ. Последва обаче още една спукана гума, като този сценарий се повтори и в неделя. Етап преди финала Насер водеше с близо три минути, а Микелсен бе стабилно втори. И все пак четиринайсетата отсечка бе специална. Вместо да се опита да спечели стотната си етапна победа в IRC, Микелсен връчи ключовете на навигатора си Ола Фльоне и бе негов спътник до финала на последното състезание в историята на IRC. Догодина, шампионатът, организиран от Eurosport, ще се обедини с европейския.

Насер Ал-Атия пък спечели за втори път рали „Кипър“ след успеха през 2010 г., с което направи решителна крачка към титлата в шампионата на Близкия Изток. На трета позиция завърши Тоши Араи (Subaru Impreza WRX R4), въпреки че в събота сутрин излетя от пътя и загуби над две минути. Подиумът на Араи в общото класиране му гарантира първата позиция при серийните автомобили, след като Ярко Никара (Subaru Impreza WRX R4) спука две гуми в събота.

Третият пилот със Subaru Impreza WRX R4 – Андреас Аигнер, който спореше за титлата в шампионата на серийните автомобили, получи повреда в спирачната система още във втория етап и силите му стигнаха единствено за осмото място в категорията, след като днес се върна по системата супер рали. По този начин титлата отиде в ръцете на Робер Консани.

Консани имаше шанс да си тръгне от Кипър с две шампионски отличия, тъй като стартира в Кипър с Renault Clio R3 и участваше в класирането за IRC 2WD. В четвъртата отсечка обаче, докато бе начело в категорията си, Консани получи повреда в съединителя и отпадна. Това остави Хари Хънт (Citroen DS3 R3Т) без конкуренция и британецът спечели втората си титла в IRC 2WD след успеха през 2010 година.

Коментари
comments powered by Disqus