Андреас Микелсен спечели рали „Кипър“ и титлата в IRC сериите. По този начин 22-годишният норвежец стана най-младият пилот с подобно отличие, след като се пребори с Ян Копекцки за първото място на средиземноморския остров.
Преди рали „Шотландия“ Микелсен бе аутсайдер в битката за титлата. Нямаше дори и победа в двугодишната си IRC кариера. Пилотът на Skoda Великобритания обаче направи феноменален обрат, след като триумфира на Острова, а този уикенд спечели и старта в „Кипър“. Точковата система в IRC, която отчита само седемте най-добри резултата и удвоява постиженията от финалния кръг, остави Ян Копецки (Skoda Fabia S2000) на втора позиция в шампионата с пасив от точка и половина.
Петима бяха претендентите за титлата в Кипър. Двама от тях обае отпаднаха в рамките на първия ден. Миналогодишният шампион Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) катастрофира още в първата петъчна отсечка, а Тиери Нювил (Peugeot 207 S2000) не можа да стигне до старта на петата заради повреда в алтернатора. Преди това белгиецът се движеше начело, но спуканата гума в четвъртия етап на практика го лиши от шансовете за титлата, след което дойде и техническият проблем.
По този начин в края на първия ден Микелсен си гарантира комфортна преднина от 20,7 секунди спрямо Насер Ал-Атия (Ford Fiesta S2000), който се върна в IRC след едногодишно отсъствие. Катарецът все пак се опита да атакува своя съперник при сутрешните минавания в събота и дори спечели осмия етап, въпреки че за кратко излетя от пътя, а в края му се завъртя. Повреда в двигателя обаче принуди Насер не само да напусне надпреварата, а и да се откаже от участието си в „Голдън стейдж рали“ утре, тъй като неговият екип не разполагаше с резервен.
Проблемите на Ал-Атия бяха добре дошли за Копецки, който излезе от втора на трета позиция. Чехът се нуждаеше единствено от победа, за да се пребори за титлата и бе на косъм от нея, защото в деветия етап Микелсен спука гума. За ирония на съдбата обаче още в същата отсечка Копецки също имаше спукване и за 22-годишния норвежец остана единствено да закара своя автомобил до финала. И той го направи със стил, защото спечели последния етап и седмата си етапна победа от общо 11 отсечки в Кипър.
Пилотът на Skoda Швеция Патрик Сандел стигна до първия си подиум в IRC, след като Фреди Лоикс (Skoda Fabia S2000) се забави близо с 3 минути в края на надпреварата. 40-годишният белгиец срещна сериозни затруднения в макадамовите участъци на рали „Кипър“ и още в петък загуби всички шансове за титлата, но истинските проблеми за него дойдоха в предпоследната отсечка днес, когато получи повреда в двигателя. Все пак Бързия Фреди стигна до финала, но едва пети, което изведе естонецът Карл Крууда (Skoda Fabia S2000) на четвърто място.
Матиас Кале (Skoda Fabia S2000) заложи на сигурно каране и стратегията му проработи, защото седемкратният шампион на Германия стигна до финала шести. На 27,3 секунди зад него завърши Тоши Араи (Subaru Impreza R4), но това му бе напълно достатъчно, за да се пребори за победата в категорията на серийните автомобили, което му донесе и титлата.
Двете спукани гуми в петък оставиха Марк Валенвайн (Skoda Fabia S2000) осми, а деветият Жан-Мишел Рау (Renault Clio R3) бе най-бързият състезател с един двигателен мост. Победата на французина го изведе пред Стефано Албертини (Renault Clio R3) в класирането за IRC 2WD категорията.
С рали „Кипър“ завърши и сезон 2011 в IRC. Битката на средиземноморския остров обаче продължава в неделя, когато ще се проведе т.нар. „Голдън стейдж рали“. Първото минаване по отсечката, в която пилотите ще си оспорват наградния фонд от 150 000 евро, стартира в 12:00, а второто – в 15:00.