Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Китай: Финал за IRC шампионата

12.11.2007 11:11
Туит

Дейвид Хигинс с Mitsubishi Lancer Evo 9 спечели деветия последен старт в IRC шампионата – рали „Китай“. Англичанинът стартира последния ден с аванс от 44 секунди, който увеличи на близо минута на финала на надпреварата.

Втори завърши местният представител Ланг Ксу, а трети остана англичанинът Мартин Роу. И тримата с Mitsubishi Lancer Evo 9.

Хигинс имаше проблеми с двигателя в първия ден, като по неговите думи повреда в турбокомпресора или електрическите системи на автомобила са причината. На последния сервиз в събота вечер механиците на WY подмениха всички проблемни компоненти, което позволи на Дейвид да увеличи преднината си в челото след последните шест отсечки в неделя.

„Нямах никакви притеснения, но всеки един етап си беше предизвикателство“, заяви Хигинс, който спечели пета победа от пет старта в китайския шампионат. „На места по отсечките имаше толкова много завои. Непрестанно въртиш волана, което изморява. Вероятността да напуснеш пътя също не бе малка, поради което трябваше да бъда максимално концентриран до края на деня.“

В последния ден от надпреварата отсечките останаха сухи, а температурите – високи. В събота екипажите се състезаваха в планинински участъци, но в неделя се приближиха към морското равнище, където бяха посрещнати от тесни отсечки, виещи се покрай портокалови горички и чаени плантации. След всяко едно преминаване върху макадамовите трасета се появяваха все повече и повече камъни, което принуждаваше състезателите да се концентрират до краен предел поради увеличаващите се непредвидени препятствия.

Ланг Ксу имаше двоен повод за празненства. Китаецът отпразнува рождения си ден в неделя, завършвайки втори. Мартин Роу, бившият шампион на ФИА при серийните автомобили, с лекота завърши трети, но може да съжалява за грешката при избора на гуми, която допусна в събота и го остави извън битката за победата.

Сред отпадналите се откроява името на бившия първенец в шампионата на Азиатско-тихоокеанския регион на ФИА Юси Валимаки, който напусна надпреварата още в първия ден заради проблем с двигателя. По време на сервизите неговите механици смениха всички компоненти, които евентуално биха предизвикали повредата, но така и не намериха вярното решение. В допълнение неговият съотборник Гаурав Джил се сблъска с аналогичния проблем по време на деветия етап. Той също напусна състезанието. Една от теориите е, че колите на двамата са пострадали в контейнерите при превоза от Индонезия, където се проведе шестия кръг от шампионата на Азиатско-тихоокеанския регион.

Кацухико Тагучи, който на рали „Япония“ в края на октомври стана първият пилот за сезона, спечелил точки за Световния рали шампионат с автомобил от клас N4, отпадна в последния ден на надпреварата.

Рали „Китай“ маркира финала на IRC шампионата. За съжаление в него не участваха фирмените отбори на Peugeot и Abarth, тъй като битката за двете титли бе решена още в края на октомври на „Рали дю Вале“ в Швейцария. Първенец при пилотите е Енрике Гасия Охеда (Peugeot 207 S2000), а при производителите – Peugeot.

Коментари
comments powered by Disqus