Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Корсика: Буфие върна Peugeot на върха

18.05.2013 23:08
Туит
Рали Корсика: Буфие върна Peugeot на върха

Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000) спечели рали „Корсика“, пети кръг от Европейския рали шампионат. Екатерина Стратиева се реваншира за отпадането си на „Азорските острови“ и завърши пета при автомобилите с един двигателен мост.

Буфие излезе начело след петата отсечка, която бе финална за Роберт Кубица (Citroen DS3 WRC). Преди нея полякът оглавяваше класирането, но повреда в горивната система на неговия автомобил му попречи да продължи. Шестият етап, който бе и последен за петъчния ден, обаче премина под диктовката на Ян Копецки (Skoda Fabia S2000). В него заводският пилот на Skoda записа първото си най-добро време от старта на надпреварата, но то бе достатъчно да излезе с 3,6 секунди пред Буфие.

Вторият ден на рали „Корсика“ бе не по-малко напрегнат, като Буфие доминира в първите две отсечки, но Копецки се върна в борбата с убедителна победа в третата. Темпото на двамата бе сходно в следващата, което определи финалния единайсети етап за решаващ относно изхода на състезанието. За съжаление битката между двамата така и не се състоя, защото двигателят на Кубица започна да работи на три цилиндъра и той се предаде без бой в спора за първото място.

И за третата позиция имаше голяма интрига, като за нея спореха Крейг Брийн (Peugeot 207 S2000) и Стефан Саразен (MINI JCW SPC). Брийн бе по-бързият от двамата през цялото състезание, дори оглавяваше класирането след третия етап, но серия от грешки му попречиха да остане начело. В крайна сметка той трябваше да навакса 7,9 секунди пасив във финалната отсечка, за да мине пред Саразен и по всичко изглеждаше, че ще го направи. След втората контрола в отсечката ирландецът имаше 10 секунди аванс, но на финала преднината му се оказа само 4,7. По този начин Саразен, за когото това е първо рали след септември миналата година, се качи на подиума, а Брийн трябваше да се задоволи с четвъртото място.

Ветеранът Франсоа Делкур (Peugeot 207 S2000), който има победа на остров Корсика, но през далечната 1993 година, стигна пети до финала, след като изпревари с 12,6 секунди Жулиен Морен (Ford Fiesta RRC). Седмият Андреа Аигнер (Subaru Impreza R4) пък спечели победата при серийните автомобили. Челната десетка допълниха Жан-Матьо Леандри (Peugeot 207 S2000), Жермен Бонфис (Renault Megane RS) и Жан-Мишел Рау (Peugeot 207 S2000).

Екатерина Стратиева направи поредното си стабилно каране и въпреки че като темпо изоставаше доста спрямо водещите пилоти в ERC 2WD, се пребори за петото място на финала заради много отпаднали. Съперничката й в шампионата на дамите Моли Тейлър (Citroen DS3 R3) обаче записа още по-впечатляващо класиране, като се качи на подиума. Победител в категорията бе Корнел Лукас (Citroen C2 R2).

Коментари
comments powered by Disqus