Себастиен Льоб (Citroen) спечели четвъртата си поредна победа на рали „Корсика”. Основният му съперник за шампионската титла Мико Хирвонен завърши на втора позиция благодарение на стратегическите игри в екипа на Ford.
Французинът е само на крачка от рекордната пета титла в Световния шампионат, след като два кръга преди края на сезона авансът му спрямо втория Хирвонен нарасна на цели 14 точки.
Без компромиси
Преди последните четири отсечки днес Себ имаше стабилен аванс от близо минута спрямо двамата заводски пилоти на Ford Мико Хивонен и Франсоа Дювал. Без да рискува излишно, французинът запази лидерската позиция до финала и спечели десетата си победа за годината.
„С всеки изминал старт става все по-добре и по-добре”, коментира щастливият Льоб след финала. „Винаги е страхотно да печеля тук, в Корсика, а тази година бяхме наистина много по-бързи от всички останали.”
Проблеми за Мико
Основният му съперник за първото място през този сезон Мико Хирвонен демонстрира завиден прогрес на асфалт този уикенд, но темпото му бе далеч от това на Льоб. Въпреки това след първите два дни от надпреварата финландецът заемаше втора позиция, която бе достатъчна, за да запази макар и минималния му шанс за шампионската титла. В първата отсечка тази сутрин обаче Мико спука гума, загуби близо две минути и половина и пред него минаха Франсоа Дювал (Ford), Яри-Мати Латвала (Stobart Ford) и Петер Солберг (Subaru).
Петото място на практика означаваше, че Хирвонен е аут от борбата за шампионската титла, но във втората отсечка за деня и Петер Солберг спука гума. Така финландецът се изкачи с една позиция, като пред него се движеха лидерът Льоб, съотборникът му за старта във Франция Франсоа Дювал и титулярният му партньор Яри-Мати Латвала, който този уикенд представяше втория тим на Ford – Stobart VK M-Sport. Тази конфигурация даде възможност на тим-шефа Малкълм Уилсън да избира кой от тримата пилоти на Ford ще финишира на втора позиция.
Етика и точки
„Искам да завърша четвърти. Наистина се надявам да няма заповеди от бокса”, заяви Мико по време на обедния сервиз. „Не искам състезанието да приключи по този начин. Загубих титлата заради спукани гуми. Една в Германия, една в Нова Зеландия, която беше наистина от огромно значение, и тук отново. А можех напълно спокойно да избегна това. Видях дупката отдалеч и реших да мина над нея. Заслужих си го, грешката е само моя. Яри-Мати прави наистина страхотно състезание, надявам се, че той ще завърши на подиума.”
Малкълм Уилсън обаче бе категоричен, че отново ще използват стратегия, за да може Хирвонен да завърши втори и да запази шансовете си за шампионската титла. Схемата, по която се получи това, поне бе далеч по елегантна отколкото типичните спирания по отсечките. Дювал подрани с две минути за последната контрола, а Латвала закъсня с девет. Така след наложените им наказания Мико мина на втора позиция, съотборникът му завърши трети, а представителят на Stobart – четвърти.
Разочарование за Яри-Мати
Факт е, че екипната работа е от огромно значение за крайния успех, но Латвала определено заслужаваше място на подиума. Със старата генерация на Ford Focus младокът демонстрира страхотно темпо в последните два дни от надпреварата и за разлика от преди, не допусна никакви грешки.
„Разочарован съм, но трябва да правим най-доброто за отбора”, коментира Яри-Мати. „Но нищо не може да ни отнеме увереността и опита, които придобихме тук.”
В зоната на точките
На пета и шеста позиция завършиха двамата пилоти на Subaru Петер Солберг и Крис Аткинсън. Японската марка можеше да има и още един представител в зоната на точките, но Брис Тирабаси получи повреда 8,9 километра след началото на втората отсечка тази сутрин.
Частният пилот на Citroen Урмо Аава се пребори за седмото място, въпреки че в петък сутрин загуби близо две минути заради повреда в окачването на C4 WRC, а Матю Уилсън (Stobart) спечели последната точка след отпадането на Тирабаси.
Ожие печели титлата в J-WRC
Рали „Корсика” бе последен старт от поддържащите серии J-WRC. Мартин Прокоп спечели трета победа за сезона, но истинската радост бе за Себастиен Ожие. Французинът финишира на втора позиция при Джуниърите, която бе напълно достатъчна, за да се пребори за титлата още при дебюта си в младежкия шампионат на ФИА.
До края на сезон 2008 остават само два старта – в Япония и Уелс. На 31 октомври WRC ще ни пренесе в Сапоро, където по-всяка вероятност Себастиен Льоб ще спечели рекордната си пета титла, но току виж от Ford са измислили поредния тактически прийом, за да спрат французина.