Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Корсика: MINI и Сордо спечелиха първата си победа в IRC

12.05.2012 20:13
Туит

Дани Сордо (MINI JCW 1.6T) спечели рали „Корсика“ и дебютното си състезание в IRC сериите. Заводският пилот на Skoda Ян Копецки остана на 17,9 секунди зад испанеца, но пък се пребори с Пиер Кампана (Peugeot 207 S2000) за второто място.

Сордо стартира третия последен ден от надпреварата с близо половин минута аванс в челото, което бе напълно достатъчно, за да запази първата позиция, без да поема излишни рискове. По този начин испанецът записа първата си победа в IRC и първата победа за MINI в шампионата. Това е и първа победа за автомобил с 1,6-литров двигател в сериите.

Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000) водеше след първия ден на рали „Корсика“, но отнесе един от стълбовете в петия етап, което го прати пети на финала. Другият основен претендент за победата – Джандоменико Басо (Ford Fiesta S2000), пък отпадна заради инцидент в пътната секция след последната отсечка в петък.

Малшансът за Микелсен и Басо даде възможност на Ян Копецки да излезе на второ място. В нито един момент обаче чехът не притесни сериозно Сордо за първата позиция. За сметка на това пък той трябваше да защитава здраво втората, тъй като след първата отсечка тази сутрин Пиер Кампана го измести от нея.

Последвалите пет етапни победи обаче гарантираха второто място на Копецки, който на остров Корсика остана без съотборника си в заводския тим на Skoda Юхо Ханинен. Финландецът пропусна средиземноморския старт, като официалното обяснение за това е, че той ще трябва да се концентрира върху програмата си в европейския шампионат.

Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000) имаше проблеми с настройките на своя автомобил по време на първия ден, но вдигна темпото във втория и третия, за да си гарантира четвъртото място на финала. Микелсен завърши пети, а Крег Брийн (Peugeot 207 S2000) се пребори за шестото място, въпреки че се завъртя в десетия етап и удари леко предницата на своя автомобил. Челната десетка допълниха Жан-Марк Манзагон (Peugeot 207 S2000), Сеп Виеганд (Skoda Fabia S2000), Херман Гаснер (Skoda Fabia S2000) и Жан-Матю Леандри (Peugeot 207 S2000).

Петият кръг от IRC няма да е в Унгария, както беше по план, а на остров Сицилия между 14 и 16 юни, след като рали "Мечек" отпадна от календара.

Коментари
comments powered by Disqus