Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Мечек: Копецки спря Нювил с 8 десети

12.09.2011 10:07
Туит

Ян Копецки (Skoda Fabia S2000) спечели втора инфарктна победа в рамките на две седмици, след като изпревари с осем десети на финала на рали „Мечек” Тиери Нювил (Peugeot 207 S2000).

Унгарския кръг от IRC сериите определено не започна добре нито за Копецки, нито за Нювил, тъй като Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000) бе блестящ по бързите асфалтови отсечки около Печ. Норвежецът завърши първия ден с аванс от 8,7 секунди в челото, който нарасна до 18,8 след сутрешните минавания в неделя. Предпоследната отсечка обаче се оказа фатална за пилота на Skoda Великобритания, който излетя от пътя и катастрофира.

„Случи се на един десен завой, над превала, като там пътят се стеснява малко”, обяснява Микелсен. „Имаше много фракция, която не видях, и когато минах превала, изгубих сцепление. Просто излетях от пътя на пълна газ, на пета или шеста предавка. Тази ситуация можеше да завърши много зле, така че сме късметлии. Всичко в автомобила е смачкано до седалката ми, но аз дори успях да карам още малко. После бяхме принудени да паркираме, защото нямаше как да продължим в последния етап.”

Това автоматично направи Ян Копецки фаворит за победата, след като чехът имаше аванс от 8,1 секунди. Тиери Нювил обаче все още не се беше предал и със страхотно темпо спечели последния етап и то с цели 7,3 секунди преднина. За съжление те не бяха достатъчни и заводският пилот на Skoda записа втората си поредна победа след рали „Барум” и за втори пореден път подобри рекорда за най-оспорван финал в историята на IRC.

Фреди Лоикс (Skoda Fabia S2000) така и не намери верния ритъм през целия състезателен уикенд, но пък отпадането на Микелсен го изведе на подиума. Сериозни затруднения по високоскоростните отсечки в планината Мечек имаше и Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000), който завърши четвърти. Челната петица допълни Херман Гаснер младши (Skoda Fabia S2000).

Със спечелените 25 точки Ян Копецки излезе начело във временното класиране, тъй като Юхо Ханинен пропусна старта в Унгария. Дали и след деветия кръг чехът ще остане начело, ще разберем след две седмици, когато е рали „Сан Ремо”.

Коментари
comments powered by Disqus