Частният пилот на Citroen Петер Солберг е начело след първия ден на рали „Мексико”, втори кръг от световния шампионат. Редът на стартиране се оказа решаващ за днешните резултати.
Както се и очакваше отсечките в Мексико бяха покрити със сериозно количество прах и фин макадам, което затрудни в максимална степен пилотите в челото на стартовия списък, особено победителя от първия кръг в Швеция Мико Хирвонен (Ford). За сметка на това обаче тези зад тях бяха в отлична позиция да атакуват. Петер Солберг (Ctroen C4 WRC) и Себастиен Ожие (Citroen Junior) се възползваха в максимална степен от проблемите на пилотите в челото и бързо се откъснаха напред. Очакваше се в края на деня двамата да върнат газта, защото съботните етапи със сигурност няма да са по-малко прашни от днешните, но Солберг и Ожие предпочетоха да натискат до финала, като норвежецът финишира с 15 секунди аванс.
„Нямаше причина да връщам газта”, коментира Солберг, който спечели надпреварата в Мексико през 2005 г. „Аз съм тук, за да карам толкова бързо, колкото мога. Едва в края на състезанието ще гледаме резултатите, това е. Не искам такива игри. Нямам никакъв план, никаква стратегия. Просто искам отново да съм в челото. Какво като съм първи утре? Приемам нещата такива, каквито са.”
Ожие спечели последните три етапа (18-километровия „Кубиете” и двете минавания по суперспециалния) и навакса част от изоставането си спрямо Солберг, но в края на деня изрази притесненията си относно чистенето на отсечките в събота. „Определено стартовата позиция ми помогна много. Утре обаче ще бъде съвсем различно, но това е част от спорта. Време е и аз да започна да се уча да чистя.”
Победителят в последните три издания на надпреварата Себастиен Льоб (Citroen) е в най-изгодна позиция от водещите пилоти, тъй като завърши трети, на 27 секунди зад Солберг. „Това бе един отличен ден за мен, просто нямаше как да е по-добре”, коментира шесткратният шампион. „Вторият в етапа е в много по-изгодна позиция от първия, но тези зад нас бяха наистина много бързи. Доволен съм от представянето си.”
Себ наистина има причина да е доволен от първия ден на рали „Мексико”, въпреки че е трети, тъй като основният му конкурент Мико Хирвонен остана едва на шеста позиция, на минута и половина зад Солберг и зад Дани Сордо (Ctroen) и Яри-Мати Латвала (Ford), които финишираха съответно четвърти и пети. „Изгубихме много време спрямо пилотите на Citroen, след като трябваше да караме първи в етапите, но не знам защо и следобед имаше толкова голяма разлика”, заяви Мико в края на деня. "Първите две отсечки (следобед) бяха отново много хлъзгави, но последната (СЕ7, преди суперспециалния) беше много по-добре. Карах перфектно и въпреки това изгубих близо 10 секунди. Ако и утре е така, нямаме никакъв шанс. Срамувам се от карането си днес.”
Пилотът на Stobart Ford Хенинг Солберг е плътно зад Хирвонен на седма позиция, а неговият съотборник Матю Уилсън, който е осми, и деветият Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) са на повече от минута зад тях. Кен Блок (Monster WRT) стартира програмата си във WRC с десето място.
Световният шампион във Формула 1 за сезон 2007 Кими Райконен (Citroen Junior) имаше сериозни проблеми днес. Още в първия етап финландецът удари камък и повреди кормилната уредба на C4 WRC, на следващия етап изгуби близо половин час заради проблем с горивната помпа, а на седмия катастрофира тежко. Райконен и неговият навигатор Кай Линдстрьом се превъртяха шест пъти през таван, но за щастие се отърваха без контузии. По-късно днес екипът на Citroen ще прецени дали ще може да възстанови автомобила и да върне Райконен в надпреварата по системата „суперрали”.
Вторият ден на рали „Мексико” включва цели девет етапа с обща дължина 158,82 километра. Петер Солберг ще поведе колоната на „Ибарийа” в 7:54 (15:54 българско време).
Кирил
Дано успее да ги задържи и днес. Заслужава да спечели след всички тези проблеми за него през последните години.
нв
Браво на Солберг!Кара като за последно и кефи феновете.Другите явно дебнат как ще се развие втория ден - ще е интересно.Жалко за Кими - има още много да усъвършенства, Ф1 е нещо съвсем друго.