Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Мексико: Безмилостният Ожие продължава с победите

09.03.2015 01:54
Туит
Рали Мексико: Безмилостният Ожие продължава с победите

Себастиен Ожие спечели рали "Мексико" и третата си поредна победа от началото на сезона. Съотборникът му в екипа на VW Яри-Мати Латвала отново отпадна и е все по-далеч от титлата.

Шансовете на Ожие за победа в Мексико бяха минимални, тъй като на французина се падаше честта да отваря отсечките и да чисти прашния макадам при първите минавания. Перфектен избор на гуми обаче му осигури сериозно предимство още в петък.

Заради ниските температури в региона меките гуми се оказаха по-доброто решение и в края на деня Ожие имаше аванс от 13,5 секунди спрямо единствения си останал преследвач Яри-Мати Латвала. За съжаление той се предаде още на втория съботен етап, когато разби окачването на своя автомобил и завърши отсечката на три колела.

От този момент нататък Ожие единствено контролираше надпреварата и с лекота стигна до третата си поредна победа този сезон. Благодарение на нея авансът му в генералното класиране вече нарасна на 34 точки.

За второто място обаче имаше интрига до последно. Двамата норвежци Мадс Йостберг (Citroen) и Андреас Микелсен (VW) бяха разделени от 8,6 секунди преди последната отсечка. На финала разликата бе намалена на 6,3, но те бяха достатъчни за Йостберг в битката му с Микелсен. В петък изглеждаше малко вероятно заводският пилот на Citroen да се качи на подиума заради проблемите, които имаше със скоростната кутия, но многото отпаднали му позволиха да запише най-доброто си класиране за френския тим.

Съотборникът му Крис Мийк също можеше да се качи на подиума, но стана жертва на тежките отсечки в петък. От Танак (M-Sport Ford) също не прескочи първия същински ден от надпреварата, след като направи изключително зрелищна катастрофа три километра след старта на отварящата отсечка в петък.

Естонецът разби окачването на своя автомобил, който на момента стана неуправляем. За зла участ на Танак и навигатора му Райго Молдер той се насочи към езерото встрани от пътя и само миг по-късно вече бе в него. Водата се оказа изключително дълбока и след като вратите бяха отворени, автомобилът потъна за секунди. Добрата новина бе, че Танак и Молдер се отърваха невредими и дори завършиха последния ден от надпреварата благодарение на страхотната работа на механиците от M-Sport.

Въпреки проблемите на Танак Малкълм Уилсън може да е доволен от представянето на тима в Мексико, тъй като Елфин Еванс финишира четвърти и изравни най-доброто си постижение във WRC. На близо минута и половина зад него остана Дани Сордо, който се завърна в екипа на Hyundai след двете счупени ребра, попречили му да участва в Швеция.

Корейският отбор можеше да има представител на подиума, но и Тиери Нювил катастрофира в петък, докато се бореше с Ожие и Латвала за лидерската позиция. Единствената утеха за белгиеца бе третото място на финалния "пауърстейдж", което му осигури една бонус точка към спечелените четири от осмото място в генералното класиране.

Частният пилот на Ford Мартин Прокоп завърши шести, следван от Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC), който спечели победата във WRC 2. Зад Нювил челната десетка допълниха Николас Фукс (Ford Fiesta R5) и Яри Кетомаа (Ford Fiesta R5). Пълните резултати може да видите тук.

Следващият кръг във WRC стартира на 23 април в Аржентина.

Коментари
comments powered by Disqus